آموزش حسابداری

آموزش حسابداری ویژه باز کار مجتمع فنی تهران پایتخت بصورت ویژه و عملی زیر نظر فنی و حرفه ای برگزار میشود تا هنرجو بعد از اتمام دوره آموزش حسابداری بتواند بصورت مستقل شغل حسابداری را شروع کند و برای خود درآمدزایی کند لذا تمام افرادی که آموزش حسابداری را شرکت میکنند بعد از اتمام دوره میتوانند با مدرس دوره در ارتباط باشند تا تا در حین اشتغال به کار از تجربیات مدرس دوره حسابداری استفاده کنند

فیلم معرفی دوره حسابداری
پادکست معرفی دوره حسابداری
آموزش حضوری یا مجازی آموزش حضوری یا مجازی

امکان یادگیری دوره بصورت حضوری یا مجازی

مدرک بین المللی و رسمی مدرک بین المللی و رسمی

دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای و بین المللی دوزبانه

تجدید دوره رایگان تجدید دوره رایگان

تضمین تا یادگیری کامل

شهریه اقساطی شهریه اقساطی

پرداخت شهریه تمامی دوره ها بصورت اقساطی در طول دوره

پشتیبانی حرفه ای پشتیبانی حرفه ای

پشتیبانی مادام العمر توسط اساتید حرفه ای و مجرب

خوابگاه خوابگاه

ارائه بهترین خوابگاه برای کاراموزان شهرستانی

سرفصل های دوره آموزشی دوره حسابداری
انواع واحدهای تجاری تعریف حسابداری معادله اصلی حسابداری شناخت انواع دارایی ها و بدهی ها و سرمایه صاحبان سهام بدهی ها و دارایی های غیر جاری ( ثابت ) حقوق صاحبان سهام ( سرمایه ) افزایش و کاهش دارایی یا بدهی و تاثیر آن بر حقوق صاحبان سهام شناسایی و ماهیت حسابهای دائمی گروه حسابها در کدینگ حسابداری ثبت رویدادهای مالی در حسابها حسابهای دوبل (دوطرفه ) نحوه ثبت افزایش و کاهش دارایی ها ، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام حسابهای موقت ( سود وزیانی ) حسابهای موقت در شرکتهای خدماتی و بازرگانی ( هزینه – درآمد ) تفاوت خرید تجاری و خرید دارایی ثابت تخفیفات در موسسات بازرگانی گزارشات حسابداری و تراز آزمایشی گزارش سود و زیان در شرکتهای خدماتی و بازرگانی فروش و خرید خالص بهای تمام شده کالاها اصلاح حسابهای پیش پرداخت و پیش دریافت استهلاک دارایی ها و استهلاک انباشه نحوه ثبت در پایان هر ماه ثبت های مربوط به خرید و فروش کالاها در نرم افزار حسابداری حسابهای مختلط ثبت انواع سفارشات در دفتر روزنامه و کل مفروضات حسابداری بستن کسر و اضافات صندوق صورت مغایرتهای بانکی روشهای ارزیابی موجودی کالا در پایان دوره بستن حسابها و ارائه گزارش ترازنامه ثبت سند اختتامیه و افتتاحیه در سال مالی جدید آموزش حقوق و دستمزد کارکنان ثبت لیست کارکنان در لیست بیمه تامین اجتماعی آموزش نرم افزار حسابداری (هلو و سپیدار )
↓ اسکرول کنید ↓
هزینه دوره
قیمت دوره عمومی حسابداری
3.500.000 تومان
حداقل ظرفیت: 10 نفر 60 ساعت
قیمت دوره نیمه خصوصی حسابداری
7.000.000 تومان
حداکثر ظرفیت: 6-8 نفر 60 ساعت
قیمت دوره خصوصی حسابداری
8.900.000 تومان
حداکثر ظرفیت: 2-3نفر 60 ساعت
اطلاعات خوابگاه
اتاق‌های 2تخته، 4تخته و 6تخته مجهز به تخت، ملحفه، کمد، یخچال، تلویزیون سرویس بهداشتی و حمام ماشین لباسشویی عمومی در هر طبقه خوابگاه در غرب، مرکز و شرق تهران dorm
اطلاعات شهریه
300 هزار تومان بابت رزرو هر دوره پرداخت اقساطی اعطای وام خصوصی، عمومی و نیمه خصوصی بهترین قیمت ممکن dorm
arrow
در ارتباط باشید
سوالی دارید؟ مشاورین ما به شما کمک میکنن

کافیست تا فرم زیر را تکمیل کنین تا مشاورین مجتمع فنی تهران پایتخت با شما عزیزان در سریعترین زمان ممکن تماس بگیرن.

نمونه سوالات آزمون
جهت دریافت ایمیل خود را وارد نمایید
درباره دوره " آموزش حسابداری " بیشتر بخوانید

معرفی دوره آموزش حسابداری

آموزش حسابداری : دوره حسابداری یک دوره آموزشی تخصصی است که به افراد کمک می‌کند تا مفاهیم و مهارت‌های حسابداری را یاد بگیرند. این دوره شامل مباحث مختلفی از جمله حسابداری مالی، حسابداری مدیریت، مالیات، حسابداری هزینه و درآمد و … می‌باشد.

در دوره آموزش حسابداری تهران پایتخت ، شرکت کنندگان با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلف حسابداری، نحوه تهیه و تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی را یاد می‌گیرند. آموختن اصول حسابداری به افراد کمک می‌کند تا بتوانند به طور دقیق اطلاعات مالی را تجزیه و تحلیل کرده و تصمیم‌گیری‌های مالی خود را بر اساس آن‌ها انجام دهند.

آموزش حسابداری

آموزش حسابداری

آموزش دوره حسابداری مناسب چه کسانی است؟

این دوره برای افرادی که قصد ورود به حرفه حسابداری یا مدیریت مالی را دارند یا حتی برای افرادی که می‌خواهند مفاهیم حسابداری را به عنوان یک مهارت کاربردی یاد بگیرند، مناسب است.

به طور کلی دوره آموزش حسابداری تهران پایتخت برای افراد زیر مناسب است:

  1. افرادی که قصد ورود به حرفه حسابداری یا مدیریت مالی را دارند.
  2. افرادی که می‌خواهند مفاهیم حسابداری را به عنوان یک مهارت کاربردی یاد بگیرند.
  3. افرادی که قصد دارند در زمینه‌های مالیات و حسابداری هزینه و درآمد فعالیت کنند.
  4. افرادی که می‌خواهند توانایی تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی را به دقت یاد بگیرند.
  5. افرادی که در حوزه‌های مختلف کسب و کار فعالیت می‌کنند و نیاز به دانش حسابداری دارند.

پیش نیاز دوره آموزش حسابداری چیست؟

آموزش حسابداری

آموزش حسابداری

پیش نیاز دوره آموزش حسابداری ممکن است شامل مهارت‌های ریاضی، تسلط بر استفاده از نرم افزارهای حسابداری، آشنایی با مفاهیم اولیه حسابداری و تجربه کاری در حوزه مالی و حسابداری باشد. البته با شرکت در دوره حسابداری تهران پایتخت کلیه مفاهیم و اصول اولیه از ابتدا به علاقمندان به صورت صفر تا صد آموزش داده خواهد شد.

مدرک پایان دوره حسابداری چگونه است؟

مدرک پایان دوره حسابداری ممکن است شامل گواهی‌نامه یا دیپلم مربوط به دوره آموزشی باشد که نشان دهنده تکمیل و موفقیت در دوره حسابداری است. این مدرک معمولاً توسط موسسات آموزشی یا سازمان‌های مربوطه صادر می‌شود و می‌تواند به عنوان مدرک تحصیلی و حرفه‌ای برای ورود به بازار کار حسابداری استفاده شود.

شما با شرکت در دوره آموزش حسابداری مجتمع فنی تهران پایتخت می توانید از مدرک معتبر دو زبانه بین المللی که توسط سازمان فنی حرفه ای اعطا می شود بهره مند شوید که نشان دهنده تکمیل دوره و کسب مهارت‌های لازم در حسابداری است.

بازار کار دوره آموزش حسابداری چگونه است؟

آموزش حسابداری

آموزش حسابداری

با توجه به نیاز روزافزون برای حسابداران ماهر و متخصص در بازار کار، دوره‌های آموزش حسابداری اهمیت بسیاری دارند. افرادی که دارای مدرک پایان دوره حسابداری هستند، می‌توانند به عنوان حسابداران مالی، حسابداران مدیریتی، حسابداران مالیاتی و یا حتی مشاوران مالی در شرکت‌ها، ادارات دولتی یا شرکت‌های حسابرسی فعالیت کنند.

با توجه به اینکه حسابداری یکی از حوزه‌های کلیدی در هر سازمان و شرکت است، بازار کار برای فارغ‌التحصیلان دوره آموزش حسابداری بسیار فعال و پررونق است. همچنین، با توجه به پیشرفت فناوری و تغییرات قوانین مالی و مالیاتی، نیاز به حسابداران ماهر و با توانایی‌های بروز و جامع بسیار زیاد است.

بنابراین، فارغ‌التحصیلان دوره آموزش حسابداری تهران پایتخت معمولاً با بازار کار خوبی روبرو هستند و می‌توانند به راحتی شغل مناسب و با درآمد مناسب پیدا کنند. این حوزه شغلی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین حوزه‌های کاری در صنعت مالی و حسابداری است و به عنوان یک حرفه پایدار و پرفرصت شناخته می‌شود.

دوره آموزش حسابداری

دوره آموزش حسابداری

دوره آموزش حسابداری

حسابداری یک علم و فرآیند است که به تجزیه و تحلیل، ثبت، دسته‌بندی، گزارش‌گیری و تفسیر اطلاعات مالی یک سازمان یا فرد می‌پردازد. هدف اصلی حسابداری، ارائه گزارش‌های مالی به اطلاع کاربران مختلف است تا آن‌ها بتوانند تصمیم‌های مدیریتی، مالی، و اقتصادی خود را بر اساس اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی انجام دهند.

حسابداری می‌تواند به شما در درک مبانی حسابداری و مهارت‌های مرتبط با این حوزه کمک کند. دوره‌  آموزش حسابداری معمولاً در مراکز آموزش حرفه‌ای، دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند. همچنین، بسیاری از آموزشگاه ها مانند تهران پایتخت دوره‌های آموزش  حضوری و آنلاین حسابداری را نیز برگزار می‌کنند.

انواع حسابداری

حسابداری معمولا به دو زیر مجموعه اصلی تقسیم بندی می‌شود:

1-حسابداری مالی :

حسابداری مالی یکی از حوزه های اصلی حسابداری است که امور مالی یک شرکت یا سازمان را بررسی و گزارش می کند. هدف اصلی حسابداری مالی ارائه اطلاعات مالی دقیق و قابل اعتماد به مدیران، سرمایه گذاران، بانک ها، موسسات مالی و سایر افراد و سازمان های مرتبط است. این اطلاعات مالی معمولاً در قالب گزارش های مالی منتشر می شود و اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی و عملکرد یک شرکت ارائه می دهد. حسابداری مالی تاثیر زیادی در تصمیم گیری مدیریت دارد و به عنوان ابزاری مهم در ارتباط با بازار مالی و سایر موسسات مالی شناخته می شود. این حسابداری با استفاده از استانداردها و قوانین حسابداری بین المللی  و استانداردهای حسابداری عمومی ، اطلاعات را به شکل استاندارد شده و قابل مقایسه ارائه می دهد.

2-آموزش حسابداری مدیریتی:

حسابداری مدیریت رشته ای از حسابداری است که به بررسی و ارائه اطلاعات مالی و غیر مالی به مدیران داخلی یک سازمان می پردازد تا بهترین تصمیم را برای مدیریت منابع و فعالیت های سازمان اتخاذ کنند. این نوع حسابداری به مدیران کمک می کند تا برنامه ریزی، کنترل، ارزیابی عملکرد و تصمیم گیری موثرتر انجام دهند.

حسابداری مدیریت از ابزارها و تکنیک های مختلفی از جمله سیستم های اطلاعات مدیریت و سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی، تجزیه و تحلیل هزینه و اطلاعات نظارت استفاده می کند. این نوع حسابداری اغلب به صورت داخلی در سازمان انجام می شود و اطلاعات آن بیشتر برای مصرف داخلی مدیران سازمان ارائه می شود.

هر یک از این نوع حسابداری دارای نقش و اهمیت خود در فرآیندهای مدیریتی و تصمیم‌گیری در سازمان‌ها هستند. استفاده از این انواع حسابداری به سازمان‌ها کمک می‌کند تا منابع خود را بهینه مدیریت کرده و تصمیمات موفقی را انجام دهند.

دوره آموزش حسابداری مقدماتی

دوره آموزش حسابداری مقدماتی

دوره آموزش حسابداری مقدماتی

منظور از حسابداری مقدماتی، حسابداری مبتدی یا اصول حسابداری است. دوره آموزش حسابداری مقدماتی شامل مباحث و اصول پایه حسابداری می‌شود و به تازه‌کاران در این حوزه کمک می‌کند تا مفاهیم اساسی حسابداری را درک کنند.

دوره آموزش حسابداری پیشرفته

دوره آموزش حسابداری پیشرفته معمولا برای افرادی مناسب است که تجربه و دانش اولیه حسابداری دارند و می خواهند عمیق تر شده و مهارت های حسابداری پیشرفته را توسعه دهند. این دوره ها به عنوان توسعه دهندگان حرفه ای در حسابداری عمل می کنند و شرکت کنندگان را ملزم به داشتن دانش و درک قبلی از اصول حسابداری می کند.

برگزاری دوره آموزش حسابداری در آموزشگاه تهران پایتخت

دوره‌های آموزش حسابداری در آموزشگاه‌ تهران پایتخت به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شوند. این کلاس‌ها به طور کلی شامل جلسات تدریس، تمرینات عملی، مطالعه متون مرتبط است و کار با مهم ترین نرم‌افزارهای حسابداری نیز در آن آموزش داده خواهد شد.

در دوره‌ آموزش حسابداری  در تهران پایتخت از یک سرفصل درسی یا برنامه آموزشی استفاده می‌کنند که موضوعات اصلی حسابداری را پوشش می‌دهد. این سرفصل معمولاً شامل مباحثی مانند آشنایی با اصول و مفاهیم حسابداری، آموزش محاسبات مربوط به حقوق و دستمزد، آموزش ساخت دوره مالی و امکان دسترسی کاربران در حسابداری پیشرفته، بررسی صورت های مالی و تهیه گزارش مغایرت صورت های بانکی، آموزش انبار گردانی، آموزش تقسیم بندی و طبقه بندی انواع حساب تفصیلی در نرم افزار حسابداری می‌باشد.

جلسات تدریس به شیوه حضوری یا آنلاین تفاوتی ندارد و معمولاً اساتید یا مدرسان متخصص در زمینه حسابداری موارد تئوری و اصول حسابداری را تدریس می‌کنند.

دانشجویان به صورت عملی تمریناتی انجام می‌دهند تا مفاهیم تئوری را در مواقع واقعی تجربه کنند. این ممکن است شامل حل مسائل، مطالعه موردهای عملی، و یا استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری باشد.

در پایان دوره، آزمون‌ها و ارزیابی‌ها برگزار می‌شوند تا دانشجویان درک خود از مطالب آموخته شده را ارائه دهند.

در طول دوره، نشست‌های گفتگو و پرسش و پاسخ ممکن است برگزار شود تا دانشجویان بتوانند سوالات خود را مطرح کرده و از تجربیات اساتید و همکلاسی‌های خود بهره‌مند شوند.

در مجموع، دوره‌های حسابداری در آموزشگاه‌ تهران پایتخت به دانشجویان این امکان را می‌دهند که علاوه بر درک تئوری، مهارت‌های عملی لازم برای اجرای وظایف حسابداری در محیط‌های کاری را نیز توسعه دهند.

از مزایای شرکت در این دوره دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای و بین المللی دوزبانه، تجدید دوره رایگان، پشتیبانی مادام العمر توسط اساتید حرفه ای و مجرب، پرداخت شهریه تمامی دوره ها بصورت اقساطی در طول دوره، ارائه بهترین خوابگاه برای کاراموزان شهرستانی و … است.

آموزش حسابداری فنی حرفه ای

آموزش حسابداری فنی حرفه ای

آموزش حسابداری فنی حرفه ای

آموزش حسابداری فنی حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش لازم برای انجام وظایف حسابداری در یک محیط کاری فنی و حرفه‌ای را پیشرفت دهید. این نوع آموزش معمولاً به مباحث پیشرفته حسابداری، استفاده از نرم‌افزارهای مالی متخصص، تجزیه و تحلیل مالی عمیق، و مسائل مالی و محاسبات پیچیده می‌پردازد. یکی از آموزشکاه های معتبر فنی حرفه ای برگزار کننده دوره آموزش حسابداری، مجتمع فنی آموزشی تهران پایتخت است که این دوره را به صورت حضوری و آنلاین زیر نظر سازمان فنی حرفه ای برگزار میکند و در پایان به داشنجویان مدرک معتبر بین المللی فنی حرفه ای دوزبانه اعطا می‌کند.

شرکت در  دوره آموزش حسابداری  مناسب چه کسانی است؟

شرکت در دوره آموزش حسابداری تهران پایتخت برای افرادی که علاقه به فهم و تسلط بر مفاهیم حسابداری دارند و یا به دنبال شروع یا پیشرفت در حرفه حسابداری هستند، بسیار مناسب است. زیرا حسابداری نقش مهمی در تأمین اطلاعات مالی و اداری سازمان‌ها دارد. در زیر به گروه‌هایی که می‌توانند از شرکت در این دوره‌ها بهره‌مند شوند، اشاره می‌کنم:

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان حسابداری:

برای افزایش دانش تئوریک و کاربردی در زمینه حسابداری.

افرادی که مدیر کسب و کار هستند:

برای درک بهتر از ابعاد مالی و اقتصادی سازمان و اتخاذ تصمیمات مدیریتی صحیح.

کارمندان حسابداری و مالی:

برای به‌روزرسانی مهارت‌ها و دانش مربوط به تغییرات قوانین و استانداردهای حسابداری.

کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها:

برای درک بهتر و کارآمدتر مدیریت مالی و حسابداری کسب و کارهای خود.

مدیران و مسئولان مالی:

برای داشتن دید کلانتری و بهتر از اطلاعات مالی در فرآیندهای تصمیم‌گیری.

افرادی که به دنبال تغییر حرفه به حوزه حسابداری هستند:

برای به دست آوردن دانش و مهارت‌های لازم برای ورود به حوزه حسابداری.

افرادی که در زمینه مشاوره مالی و حسابرسی فعالیت می‌کنند:

برای افزایش توانمندی در تحلیل و ارزیابی اطلاعات مالی.

علاقه‌مندان به مفاهیم حسابداری:

برای افرادی که به صورت کلی به مباحث حسابداری علاقه دارند و می‌خواهند دانش خود را در این زمینه تقویت کنند.

در نهایت، دوره‌های حسابداری به افراد این امکان را می‌دهند تا مفاهیم حسابداری را درک کرده، مهارت‌های لازم را توسعه دهند، و به صورت موثر در محیط‌های حسابداری و مالی کار کنند.

نرم افزارهای مورد استفاده در حسابداری

نرم‌افزارهای حسابداری از ابزارهای مهم در مدیریت مالی و حسابداری کسب و کارها است. این نرم‌افزارها از امکانات گسترده‌ای برخوردار هستند که از ثبت تراکنش‌ها تا تهیه گزارش‌های مالی و مدیریت موجودی انواع کارهای حسابداری را فراهم می‌کنند. نرم افزار حسابداری ابزاری است که به شرکت ها و کسب و کارها کمک می کند تا فعالیت های مالی و حسابداری خود را بهبود بخشند. این نرم افزارها با ارائه امکانات مختلف از جمله ثبت تراکنش های مالی، تهیه گزارش های مالی، مدیریت مشتریان و دسترسی سریع و دقیق به اطلاعات مالی به بهبود کارایی و کنترل مالی کمک می کنند.

در زیر چند نمونه از نرم‌افزارهای حسابداری محبوب که در دوره آموزش حسابداری آموزش تهران پایتخت داده می‌شود آورده شده است:

آموزش نرم افزار هلو:

این نرم افزار یه نوع نرم افزار حسابداری داخلی ساخت ایران است و معمئولا برای انجام کارهای حسابداری فروشگاهی سنگین به طور کاملا حرفه ای طراحی شده است و برای موفقیت در کار حسابداری لازم است که کار با آن را بلد باشید.

نرم افزار سپیدار:

نرم افزار سپیدار نیز یه نرم افزار داخلی است که برای کارهای حسابداری پیمانی شرکتی و خدماتی و …. طراحی شده است و در سالهای اخیر بسیار پرطرفدار و پر کاربرد است و برای موفقیت و تخصص در شغل حسابداری بهتر است که کاربرد آن را نیز به طور کامل آموزش ببینید.

نرم افزار اکسل:

مایکروسافت اکسل یک نرم‌افزار صفحه‌گسترده‌ای است که از طریق آن می‌توانید اطلاعات را وارد کرده، آن‌ها را مرتب کرده، محاسبات انجام داده و گزارش‌های حسابداری را ایجاد کنید. این نرم‌افزار از قابلیت‌ها و ابزارهای مختلفی برای مدیریت اطلاعات مالی و حسابداری پشتیبانی می‌کند.

یک حسابدار ماهر باید چه توانایی هایی داشته باشد؟

حسابداران با مجموعه‌ای از مهارت‌ها و ویژگی‌ها می‌توانند نقش کلیدی در مدیریت مالی و حسابداری یک سازمان بازی کنند. ویژگی‌های یک حسابدار خوب عبارتند از:

دقت در کار:

حسابداران باید دقیق و دقت کنند. حتی یک خطا کوچک در محاسبات مالی می‌تواند تبدیل به مشکلات بزرگی شود.

توجه به جزئیات:

توانایی در توجه به جزئیات و مدیریت اطلاعات دقیق بسیار مهم است.

آگاهی از قوانین و استانداردها:

حسابداران باید با قوانین مالیاتی، استانداردهای حسابداری، و دیگر مقررات مالی آشنا باشند و اطمینان حاصل کنند که کارهایشان با این قوانین سازگار است.

توانایی در استفاده از فناوری:

حسابدار  خوب  باید بتواند از نرم‌افزارهای حسابداری استفاده کند و دیگر ابزارهای فناوری اطلاعات را داشته باشند.

مهارت‌های ارتباطی:

ارتباطات موثر با اعضای دیگر تیم و مشتریان بسیار اهمیت دارد. حسابداران باید بتوانند اطلاعات مالی را به زبانی قابل درک برای دیگران توضیح دهند.

توانایی تجزیه و تحلیل:

حسابدار توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی را دارند و نتایج را به شیوه قابل فهم توضیح دهند.

پشتکار و مسئولیت‌پذیری:

حسابداران باید پشتکار داشته باشند و توانایی مسئولیت‌پذیری در انجام وظایف خود را از خود نشان دهند.

اخلاق حرفه‌ای:

اخلاق حرفه‌ای و رعایت استانداردهای اخلاقی حسابداران اهمیت زیادی دارد، زیرا آنها با اطلاعات حساس و مهم سازمان‌ها سر و کار دارند.

مهارت‌های مدیریتی:

برخی حسابداران به عنوان مدیران مالی فعالیت می‌کنند، بنابراین مهارت‌های مدیریتی نیز برای آنها حائز اهمیت است.

آموزش و به‌روزرسانی مداوم:

دنیای حسابداری مداوماً در حال تغییر است؛ بنابراین حسابداران باید به روزرسانی‌های تخصصی خود را دنبال کنند و مطالب جدید را فرا بگیرند.

ترکیب این ویژگی‌ها و مهارت‌ها به حسابدار امکان می‌دهد که نقش مؤثر و موثری در مدیریت مالی و حسابداری سازمان داشته باشد.

بازار کار و درآمد رشته حسابداری

بازار کار حسابداری به عنوان یک حوزه مهم و حیاتی در اقتصاد، همواره درخشان و پراز ارتباط با صنایع و شرکت‌ها بوده است. حسابداران نقش کلیدی در تدوین گزارشات مالی، مدیریت هزینه‌ها، برنامه‌ریزی مالی، و ارائه اطلاعات مالی برای تصمیم‌گیری‌های مدیران ایفا می‌کنند. در این زمینه، موارد زیر به عنوان اطلاعات تکمیلی در مورد بازار کار و درآمد حسابداری می‌تواند مفید باشد:

  • حسابداران در صنایع مختلفی از جمله مالی، مشاوره، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان، و صنایع تولیدی مورد نیاز هستند.
  • هر سازمان به طور معمول نیاز به حسابداران دارد، از شرکت‌های بزرگ گرفته تا کسب و کارهای کوچک
  • حسابداران با سابقه و مهارت‌های مدیریتی ممکن است به موقعیت‌های مدیریتی در بخش مالی و حسابداری ارتقا یابند.
  • حقوق حسابداران به طور معمول با تحصیلات، مدرک‌های تخصصی، و سابقه کار آنها ارتباط دارد. حسابداران متخصص با تحصیلات بالاتر و مدرک‌های معتبر معمولاً حقوق بیشتری دارند.
  • سابقه کار در حسابداری نقش مهمی در تعیین درآمد دارد. حسابداران با سابقه کار بیشتر به دلیل تجربیات کسب شده ممکن است حقوق بیشتری داشته باشند.
  • درآمد حسابداران در مناطق جغرافیایی مختلف ممکن است متفاوت باشد. برخی مناطق بازار کاری رقابتی‌تر دارند که ممکن است حقوق را تحت تأثیر قرار دهد.
  • حقوق حسابداران معمولاً با بخش و صنعتی که در آن کار می‌کنند مرتبط است. برخی صنایع از حسابداران خود متخصص با درآمد بالاتر استفاده می‌کنند.
  • حسابداران با مهارت‌های مدیریت مالی و ارتباطی بالا می‌توانند به مراتب بهتر در بازار کار جابه‌جا شوند و حقوق بیشتری دریافت کنند.

در کل، حسابداران با مهارت‌ها و تخصص‌های مناسب می‌توانند در بازار کار حسابداری به حقوق قابل توجهی دست پیدا کنند. با پیشرفت حرفه و تجربه، افزایش درآمد و پیشرفت شغلی نیز ممکن است رخ دهد. با شرکت در دوره دوره آموزش حسابداری تهران پایتخت ویژه بازار کار آماده جذب بازار کار خواهید شد.

کدینگ شرکتهای خدماتی و بازرگانی در نرم افزار سپیدار
گروه کل معین کد نوع حساب ماهیت
داراییهای جاری موجودی نقد صندوق ریالی 111001 ترازنامه ای بدهکار
صندوق ارزی 111002 ترازنامه ای بدهکار
تنخواه گردانهای ریالی 111003 ترازنامه ای بدهکار
تنخواه گردانهای ارزی 111004 ترازنامه ای بدهکار
موجودی بانکهای ریالی 111005 ترازنامه ای بدهکار
موجودی بانکهای ارزی 111006 ترازنامه ای بدهکار
موجودی کارت خوانهای ریالی 111007 ترازنامه ای بدهکار
موجودی کارت خوانهای ارزی 111008 ترازنامه ای بدهکار
وجوه در راه 111009 ترازنامه ای بدهکار
موجودی واریزنامه های ارزی 111010 ترازنامه ای بدهکار
سرمایه گذاریهای کوتاه مدت سپرده های گمرکی 111101 ترازنامه ای بدهکار
سپرده ضمانت نامه های بانکی 111102 ترازنامه ای بدهکار
سایر سپرده ها 111103 ترازنامه ای بدهکار
حسابها و اسناد دریافتنی حساب های دریافتنی 111201 ترازنامه ای بدهکار
چکهای دریافتنی نزد صندوق 111202 ترازنامه ای بدهکار
چکهای در جریان وصول 111203 ترازنامه ای بدهکار
ذخیره مطالبات مشکوک الوصول 111205 ترازنامه ای بدهکار
اسناد واخواست شده 111206 ترازنامه ای بدهکار
سایر حسابها و اسناد دریافتنی مساعده حقوق 111301 ترازنامه ای بدهکار
وام کارکنان 111302 ترازنامه ای بدهکار
خسارات قابل دریافت از بیمه 111306 ترازنامه ای بدهکار
سایر حسابها و اسناد دریافتنی 111311 ترازنامه ای بدهکار
موجودی مواد و کالا موجودی انبار 111504 ترازنامه ای بدهکار
واسط کرایه حمل موجودی 111507 ترازنامه ای بدهکار
سفارشات و اقلام در راه بهای اصلی سفارش 111601 ترازنامه ای بدهکار
هزینه های ثبت سفارش 111602 ترازنامه ای بدهکار
هزینه های بیمه سفارش 111603 ترازنامه ای بدهکار
هرینه های بانکی سفارش 111604 ترازنامه ای بدهکار
هزینه های گمرکی 111605 ترازنامه ای بدهکار
حقوق و عوارض بندری 111606 ترازنامه ای بدهکار
هزینه بازرسی 111607 ترازنامه ای بدهکار
هزینه حق العمل ترخیص 111608 ترازنامه ای بدهکار
هزینه حمل 111609 ترازنامه ای بدهکار
سایر هزینه ها 111610 ترازنامه ای بدهکار
هزینه قبل گشایش اعتبار 111611 ترازنامه ای بدهکار
پیش پرداختها پیش پرداخت هزینه های جاری 111701 ترازنامه ای بدهکار
پیش پرداخت بیمه داراییها 111703 ترازنامه ای بدهکار
پیش پرداخت مالیات 111705 ترازنامه ای بدهکار
پیش پرداخت اجاره 111706 ترازنامه ای بدهکار
پیش پرداخت هزینه سود و کارمزد وامها 111707 ترازنامه ای بدهکار
پیش پرداخت مالیات ارزش افزوده 111709 ترازنامه ای بدهکار
پیش پرداخت عوارش ارزش افزوده 111710 ترازنامه ای بدهکار
کدینگ شرکتهای خدماتی و بازرگانی در نرم افزار سپیدار
گروه کل معین کد نوع حساب ماهیت
داراییهای غیر جاری راییهای ثابت مشهود زمین 121001 ترازنامه ای بدهکار
ساختمان 121002 ترازنامه ای بدهکار
وسائط نقلیه 121003 ترازنامه ای بدهکار
اثاثیه و منصوبات 121004 ترازنامه ای بدهکار
استهلاک انباشته استهلاک انباشته ساختمانها 121101 ترازنامه ای بستانکار
استهلاک انباشته وسائط نقلیه 121102 ترازنامه ای بستانکار
استهلاک اثاثیه و منصوبات 121103 ترازنامه ای بستانکار
سرمایه گذاریهای بلند مدت سرمایه گذاریهای بلند مدت نزد بانکها 121302 ترازنامه ای بدهکار
سایر داراییها حق الامتیاز و ودایع 121401 ترازنامه ای بدهکار
نرم افزارها 121408 ترازنامه ای بدهکار
حسابها و اسناد پرداختنی حساب پرداختنی 211001 ترازنامه ای بستانکار
اسناد پرداختنی ریالی 211003 ترازنامه ای بستانکار
اسناد پرداختنی ارزی 211004 ترازنامه ای بستانکار
سایر حسابها و اسناد پرداختنی مالیات بر درآمد شرکت 211201 ترازنامه ای بستانکار
مالیات حقوق و دستمزد کارکنان 211202 ترازنامه ای بستانکار
مالیات تکلیفی اشخاص ثالث 211203 ترازنامه ای بستانکار
حق بیمه پرداختنی کارکنان – سازمان تامین اجتماعی 211204 ترازنامه ای بستانکار
حق بیمه پرداختنی اشخاص ثالث – سازمان تامین اجتماعی 211205 ترازنامه ای بستانکار
حقوق و دستمزد پرداختنی 211206 ترازنامه ای بستانکار
عیدی و پاداش پرداختنی 211207 ترازنامه ای بستانکار
هزینه های پرداختنی 211209 ترازنامه ای بستانکار
روند حقوق 211210 ترازنامه ای بستانکار
مالیات ارزش افزوده پرداختنی 211211 ترازنامه ای بستانکار
عوارض ارزش افزوده پرداختنی 211212 ترازنامه ای بستانکار
سایر حسابهای پرداختنی 211213 ترازنامه ای بستانکار
سپرده های دریافتنی سپرده های دریافتی حسن انجام کار 211302 ترازنامه ای بستانکار
سایر سپرده های دریافتی 211303 ترازنامه ای بستانکار
پیش دریافتها پیش دریافت فروش 211401 ترازنامه ای بستانکار
سایر پیش دریافتها 211402 ترازنامه ای بستانکار
ذخیره مالیات ذخیره مالیات 211501 ترازنامه ای بستانکار
تسهیلات مالی دریافتنی وامهای پرداختی کوتاه مدت – فروش اقساطی 211601 ترازنامه ای بستانکار
وامهای دریافتی کوتاه مدت – سلف 211602 ترازنامه ای بستانکار
ذخایر ذخیره مرخصی استفاده نشده 211701 ترازنامه ای بستانکار
سایر ذخایر 211702 ترازنامه ای بستانکار
بدهیهای غیر جاری حسابها و اسناد پرداختنی بلندمدت حسابهای پرداختنی بلند مدت 221001 ترازنامه ای بستانکار
اسناد پرداختنی بلند مدت ریالی 221002 ترازنامه ای بستانکار
اسناد پرداختنی بلند مدت ارزی 221003 ترازنامه ای بستانکار
تسهیلات مالی دریافتنی بلند مدت وامهای پرداختی بلند مدت – فروش اقساطی 221101 ترازنامه ای بستانکار
وامهای دریافتی بلند مدت – سلف 221102 ترازنامه ای بستانکار
ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان 221201
حقوق مالکانه سرمایه سرمایه 311001 ترازنامه ای بستانکار
اندوخته قانونی اندوخته قانونی 311101 ترازنامه ای بستانکار
سود ( زیان ) انباشته سود ( زیان ) انباشته 311201 ترازنامه ای بستانکار
سود ( زیان ) جاری سود ( زیان ) جاری 311301 ترازنامه ای بستانکار
کدینگ شرکتهای خدماتی و بازرگانی در نرم افزار سپیدار
گروه کل معین کد نوع حساب ماهیت
فروش و درآمدها فروش فروش داخلی 411001 سود و زیانی بستانکار
فروش خارجی 411002 سود و زیانی بستانکار
فروش خدمات 411003 سود و زیانی بستانکار
برگشت از فروش و تخفیفات برگشت از فروش داخلی 411101 سود و زیانی بستانکار
برگشت از فروش خارجی 411102 سود و زیانی بستانکار
برگشت از فروش خدمات 411103 سود و زیانی بستانکار
تخفیفات فروش داخلی 411111 سود و زیانی بستانکار
تخفیفات فروش خارجی 411112 سود و زیانی بستانکار
تخفیفات فروش خدمات 411113 سود و زیانی بستانکار
سایر درآمدهای عملیاتی سود و زیان فروش ضایعات 411201 سود و زیانی بستانکار
سایر هزینه و درآمدها 411202 سود و زیانی بستانکار
تخفیفات نقدی فروش 411205 سود و زیانی بستانکار
تخفیفات نقدی خرید 411206 سود و زیانی بستانکار
بهای تمام شده بهای تمام شده و کالای فروش رفته بهای تمام شده کالای فروش رفته داخلی 511001 سود و زیانی بدهکار
بهای تمام شده کالای فروش رفته خارجی 511002 سود و زیانی بدهکار
بهای تمام شده خدمات 511009 سود و زیانی بدهکار
هزینه ها هزینه های حقوق و دستمزد حقوق پایه 611001 سود و زیانی بدهکار
اضافه کاری 611002 سود و زیانی بدهکار
حق شیفت و سبکاری 611003 سود و زیانی بدهکار
حق نوبت کاری 611004 سود و زیانی بدهکار
فوق العاده مسکن و خواربار 611005 سود و زیانی بدهکار
حق اولاد 611006 سود و زیانی بدهکار
عیدی و پاداش 611007 سود و زیانی بدهکار
بیمه سهم کارفرما 611008 سود و زیانی بدهکار
بازخرید سنوات خدمت کارکنان 611009 سود و زیانی بدهکار
مرخصی استفاده نشده 611010 سود و زیانی بدهکار
بیمه بیکاری 611011 سود و زیانی بدهکار
حقوق و مزایای متفرقه 611013 سود و زیانی بدهکار
هزینه های کارکنان سفر، اقامت و فوق العاده ماموریت 611101 سود و زیانی بدهکار
ایاب و ذهاب 611102 سود و زیانی بدهکار
سایر هزینه های کارکنان 611103 سود و زیانی بدهکار
هزینه های عملیاتی تعمیر و نگهداری 611201 سود و زیانی بدهکار
هزینه آب و برق مصرفی 611202 سود و زیانی بدهکار
بیمه داراییهای ثابت 611203 سود و زیانی بدهکار
بیمه موجودیها 611204 سود و زیانی بدهکار
هزینه ملزومات و نوشت افزار 611205 سود و زیانی بدهکار
هزینه پست و تلفن 611206 سود و زیانی بدهکار
هزینه اجاره محل 611207 سود و زیانی بدهکار
هزینه های اتهلاک هزینه استهلاک ساختمان 611301 سود و زیانی بدهکار
هزینه استهلاک وسائط نقلیه 611305 سود و زیانی بدهکار
هزینه استهلاک اثاثیه و منصوبات 611306 سود و زیانی بدهکار
کدینگ شرکتهای خدماتی و بازرگانی در نرم افزار سپیدار
گروه کل معین کد نوع حساب ماهیت
سایر هزینه ها هزینه های بازار یابی و پورسانت هزینه آگهی و تبلیغات 621001 سود و زیانی بدهکار
هزینه شرکت در مناقصه 621002 سود و زیانی بدهکار
هزینه های نمایشگاه 621003 سود و زیانی بدهکار
هزینه های فروش 621004 سود و زیانی بدهکار
هزینه های حمل و انبارداری 621005 سود و زیانی بدهکار
هزینه های متفرقه توزیع و فروش 621006 سود و زیانی بدهکار
هزینه های واخواست 621007 سود و زیانی بدهکار
هزینه مطالبات سوخت شده 621008 سود و زیانی بدهکار
هزینه های مالی هزینه سود و کارمزد وامها 621101 سود و زیانی بدهکار
هزینه کارمزد خدمات بانکی 621102 سود و زیانی بدهکار
هزینه جریمه دیرکرد وامها 621103 سود و زیانی بدهکار
هزینه های متفرقه مالی 621104 سود و زیانی بدهکار
حساب های انتظامی حسابهای انتظامی به نفع شرکت اسناد تضمینی دریافتی از کارکنان 911001 آماری بدهکار
سایر اسناد تضمینی به نفع شرکت 91102 آماری بدهکار
اسناد تضمینی تنخواه 91103 آماری بدهکار
موجودی ضایعات 91104 آماری بدهکار
حسابهای انتظامی به عهده شرکت ضمانت نامه های شرکت در مناقصه و مزایده 911101 آماری بستانکار
ضمانت نامه های حسن انجام کار 911102 آماری بستانکار
اسناد تضمینی بابت سفارشات 911103 آماری بستانکار
اسناد تضمینی بابت ضمانت نامه های گمرکی 911104 آماری بستانکار
اسناد تضمینی بابت تسهیلات مالی دریافتی 911105 آماری بستانکار
طرف حسابهای انتظامی طرف حساب انتظامی 911201 آماری بستانکار

آموزش حسابداری

حسابداری زبان تجارت است و یک کارآفرین با درک کامل از اصول اساسی حسابداری می تواند یک کسب و کار را اداره کند و مشکلات را بهتر از رقبایی که در یادگیری این مفاهیم حیاتی ناکام هستند حل کند. پس با ما در این تجربه آموزشی هیجان انگیز همراه باشید که شما را غنی می کند و به شما مزیت رقابتی در بین دیگر فعالان این حوزه میدهد. دوره آموزشی حسابداری موسسه تهران پایتخت اصول حسابداری مالی را بهتر و موثرتر از هر دوره دیگری که امروزه در دسترس است به صورت تضمینی به شما آموزش می دهد. برگزار کنندگان دوره های دیگر نیز ممکن است چنین ادعایی را مطرح کنند، اما واضح است که استانداردهای طلایی تهران پایتخت در هیچ جای دیگر پیدا نخواهد شد! اگر این چالش را قبول کنید و دوره آموزش حسابداری تهران پایتخت را بگذرانید، در همان ماه های اول، در بهترین مراکز مشغول به حسابداری خواهید بود. زیرا شما بهترین آموزش حسابداری در کشور را دریافت خواهید کرد و دانش لازم برای تسلط بر تجارت خود یا مدیریت امور مالی شرکت ها را خواهید داشت.

تعریف و شکل گیری حسابداری ( Accounting ):

تعریف حسابداری به زمتنی برمی گردد که مباده بصورت کالا به کالا انجام می شد طوری که مردم یک کالایی را می دادند و در ازای آن کالای دیگری می گرفتند و اینجا بود که مفهوم اولیه حسابداری بعنوان تسویه ( تهاتر ) شکل گرفت.
تا اینکه پول اختراع گردید به دنبال اختراع پول بود که تجارت شکل گرفت و به دنبال آن بود که سود شکل گرفت طوری که مردم یاد گرفته بودند که یک کالایی را می خریدند و با قیمت بالا می فروختند و از ما به التفاوت این خرید و فروش که به آن سود می گفتند مایحتاج خود را تهیه می کردند به دلیل اینکه اگر از اصل پول خود نسبت به تامین مایحتاج خود می کردند کسب و کارشان را در می دیدند و شاید دیگر نمی توانستند کسب و کار خود را ادامه دهند و همین حساسیت ها باعث شده حسابداری تعریف جدیدی پیدا کندو آن مدیریت دخل و خرج بود که مفهوم آن این بود چقدر در آوردیم و چقدر اجازه خرج کردن داریم تقریباً مفهوم را درک کرده بودند و آنهایی که نتوانستند با این مفهوم و ا فن ارتباط برقرار کنند کسب و کارشان محکوم به شکست بود.
بعد از گذشت سالیان دراز افرادی به عنوان سرمایه گذار پیدا شدند و دارای پول زیادی بودند و در کسب و کارها سرمایه گذاری می کردند و از محل سود خود درصدی را برداشت می کردند این افراد همیشه نگران سرمایه خود موقع سرمایه گذاری بودند به این دلیل که این کسب و کار ارزش سرمایه گذاری دارد سوده ده خواهد بود یا نه.
تا اینکه فردی بنام فرا لوکا بارتولومئو دی‌پاچیولی ( معروف به لوکا پاچیولی ) معادله ای را اختراع کرد.
بدهی + سرمایه = دارایی
مفهوم این معادله یعنی اگر دارایی یک کسب و کار با جمع سرمایه و بدهی آن برابر باشد می توان به حساب و کتاب این کسب و کار اعتماد نمود.
با این که سرمایه گذاران در اوایل به این معادله اعتراض داشتند که همه می توانند با دستکاری این معادله طرفین را موازنه کنند اما لوکا پاچیولی در مقابل این توضیح را داد که هر کسی نمی تواند به این معادله دست ببرد مگر آنکه دانش فنی درباره حسابداری دو طرفه را مسلط باشد.
حسابداری دو طرفه در ان زمان مفهوم عمومی نداشت و همه تعجب کردند لوکا با مالی حسابداری دو طرفه را تشریح کرد:
با فرض اینکه شما 500.000 تومان از کسی قرض می گیرید قبول دارید دارایی شما به همان اندازه افزایش پیدا خواهد کرد در پاسخ همه یک جواب دادند ( بله ) در ادامه گفت قبول دارید که بدهی شما هم به همان اندازه افزایش پیدا کرده است همه پاسخ دادند ( بله )
لوکا در پاسخ جواب داد قبول دارید که طرفین باهم موازنه خواهد بود و قبول دارید کسانی این مفهوم را درک کنند که دو طرف معادله را درک کرده باشند.
بنابر این اگر امروز ما می خواهیم مثل آقای لوکا پاچیولی این معادله را تحلیل کنیم باید در اولین قدم ارکان این معادله را خوب تسلط پیدا کنیم تا بتوانیم این معادله را موازنه و تحلیل کنیم.
در ادامه سعی خواهیم کرد که ارکان این معادله و مباحث حسابداری و مالی را به زبان عامیانه با کاربران به اشتراک بزاریم.

آینده شغلی رشته حسابداری چگونه است؟

به طور خلاصه، به فرایند آموزش ثبت معاملات مالی مربوط به یک تجارت، آموزش حسابداری می‌گویند. دوره حسابداری در بین علاقه‌مندان از گروه انسانی شامل رشته‌های حقوق، روانشناسی و حسابداری بسیار طرفدار دارد. اگرچه همه دانشجویان رشته حسابداری آرزو دارند که با مدرک حسابداری در بانک مشغول به کار شوند، اما باید توجه داشت که آموزش دوره حسابداری موقعیت‌های شغلی زیادی دارد. به نظر می‌رسد فارغ‌التحصیلان دوره حسابداری در تهران، آمادگی و پختگی بیشتری برای حضور در بازار کار دارند.

مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری یکی از مهمترین مدارک برای علاقه‌مندان آموزش حسابداری به حساب می‌آید، کمااینکه تمام صنایع به حسابدار نیاز دارند تا متوجه روند مالی کسب و کار خود شوند. به دلیل وجود مشکلات مالی در شرکت‌ها یا کارخانه‌ها، فرصت‌های شغلی برای این رشته بسیار زیاد است.

با توجه به پر تقاضا یودن مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای، بازار کار و آینده شغلی خوبی در انتظار این حرفه بوده و نرخ بیکاری در آن بسیار کم است. خیلی از افراد بین انتخاب رشته حسابداری و رشته مدیریت امور بانکی شک دارند، لذا بهتر است تا با بازارکار این دو رشته آشنا شوید و تصمیم بگیرید کدام برای شما مناسب‌تر است.

فارغ‌‌التحصیلان آموزش حسابداری می‌توانند با توجه به گرایش تحصیلی خود در بخش‌های مختلف سازمان‌ها و شرکت‌ها و همچنین مؤسسه‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند. علاوه بر این دانشجویان با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می‌توانند به موقعیت‌های شغلی بهتر و درآمد‌های بالاتری از دوره حسابداری هم برسند.

فارغ‌التحصیلان مقاطع بالاتر آموزش دوره حسابداری می‌توانند در بخش‌های تخصصی و مدیریتی سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ عهده دار مسئولیت‌ها بسیار مهم شوند. همچنین شاهد آن هستیم که بسیاری از حسابداران با آن که مشغول به کار هستند اما همچنان در حال ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برای دریافت مدرک حسابداری هستند.

فرصت‌های شغلی یک فرد دارای مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری بسیار گسترده است و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می‌گیرد به این معنا که تمام افراد فارغ التحصیل این رشته پتانسیل این را دارند بخش عمده‌ای از امور مالی یک شرکت را به عهده بگیرند.

آینده شغلی رشته حسابداری فنی حرفه‌ای

مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای جزء مدارک پرکاربرد و پرطرفدار در بین دانشجویان است. اگر دوره حسابداری به صورت جامع و کاربردی تدریس و مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری به علاقه‌مندان ارائه شود، مطمئنا می‌تواند آینده شغلی مناسبی را برای آنها به ارمغان آورد. اما مشکلی که وجود دارد این است که در بسیاری از دانشگاه‌های کشور متاسفانه شاخه‌های مختلف آموزش حسابداری مانند حسابداری صنعتی، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری مالی، حسابداری ویژه بازار کار و غیره به صورت کاربردی تدریس نمی‌شود و این امر موجب شده است که که متاسفانه فارغ‌التحصیلان دوره حسابداری در تهران، خیلی با مفاهیم کاربردی آموزش دوره حسابداری آشنا نباشند.

به همین دلیل آموزشگاه‌هایی که با استفاده از اساتید باتجربه و کاربلد مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری ارائه می‌دهند، باعث می‌شوند که افراد در شرکت‌های بزرگ حسابداری مشغول به کار شوند. درواقع علاقه‌مندان می‌توانند با اخذ مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای، آماده ورود به بازار کار شوند.

حسابداری فرایندی است که در آن جمع‌آوری اطلاعات، طبقه‌بندی، ثبت، تهیه گزارش‌ها و صورت‌های مالی به شکل‌ها و روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد و درنهایت مدرک حسابداری ارائه می‌شود. در دهه‌های اخیر با توسعه و گسترش کسب و کار‌های مختلف، نیاز به نیرو‌های متخصص و ماهر برای مدیریت و کنترل امور مالی در بخش‌های مختلف سازمان‌ها و شرکت‌ها احساس می‌شود. امروزه رشته حسابداری یکی از رشته‌های کاربردی می‌باشد که هدف آن تربیت حسابدارانی متخصص است که موردنیاز قسمت‌های مختلف سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند.

میزان درآمد و بازار کار دوره حسابداری باتوجه به میزان تحصیلات، سابقه کار، نوع شرکت و محل جغرافیایی متفاوت است اما به طور کلی دوره حسابداری در تهران از درآمد و بازار کار خوبی برخوردار است. رشته حسابداری دارای گرایش‌های مختلفی است که دانشجویان متناسب با نیاز و علاقه خود در آن‌ها به تحصیل می‌پردازند و بعد از اتمام تحصیل در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی از جمله بانک‌ها به مشغول به کار می‌شوند.

کسی که دارای مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای است می‌تواند در شاخه‌های مختلف آینده شغلی خود را انتخاب کند. به این ترتیب که اگر شاخه‌ حسابداری مالی را انتخاب کند، می‌توانند در شرکت‌ها و موسسات تجاری فعالیت کند و اگر مدرک‌ حسابداری صنعتی را داشته باشد، می‌تواند در واحد‌های صنعتی و شرکت‌های تولیدی فعالیت کنند و یا با انتخاب شاخه‌ دولتی می‌تواند در ادارات و سازمانهای دولتی و یا به عنوان یک عامل ذی حساب فعالیت کند.

نکته‌ای که در تمام رشته‌های تحصیلی باید به آن توجه کرد، حرفه‌ای بودن در شغل خود است. چون این مساله یک فرد را از سایر افراد یک رشته متمایز می‌کند. امروزه شاهد افراد زیادی از فارغ‌التحصیلان مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری هستیم که به دنبال شغل مناسب می‌گردند اما به نکته حرفه‌ای بودن در شغل و حرفه‌ خود توجه نکرده‌اند.

هزینه حسابداری فنی حرفه‌ای

حسابداری ازجمله مشاغل پرطرفدار در ایران به شمار می‌رود و آموزش دوره حسابداری در تهران یکی از دوره‌های پردرآمد محسوب می‌شود. بعضی افراد از طریق تحصیلات دانشگاهی و بعضی دیگر از طریق تجربی یعنی با کارآموزی، آموزش حسابداری می‌بینند. همچنین برخی دیگر با مشاهده فیلم‌های آموزشی رایگان حسابداری، از صفر تا صد دوره حسابداری را آموزش می‌بینند. اما پیشنهاد ما این است که یک دوره اصولی و کاملا عملی را در یکی از معتبرترین آموزشگاه‌های حسابداری در تهران بگذرانید و در انتهای آن، مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای بگیرید. شاید سوالی که برای شما به وجود می‌آید این باشد که هزینه دوره حسابداری فنی حرفه‌ای چقدر است؟

هرچند که انجام این کار، سود چندانی برای شما نخواهد داشت، اما شما می‌توانید از فیلم‌ها، کتاب‌های الکترونیک و کلاس‌های حسابداری رایگان در فضای وب هم برای یادگیری اصول و مفاهیم آموزش دوره حسابداری استفاده کنید، بدون اینکه مدرک حسابداری بگیرید. اما نباید فراموش کنید که مهم‌ترین چیزی که شما صرف دیدن فیلم‌های آموزش حسابداری می‌کنید، زمان است.

توجه به این نکته ضروری است که شما نباید فرصت یادگیری اصولی و درست را از دست داده و وقت و زمان خود را با دوره‌های نامعتبر و غیراصولی که فاقد مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری هستند، هدر بدهید. کمااینکه دیدن فیلم‌های آموزشی، ممکن است شما را از مسیر درست یادگیری منحرف کند و در این حالت، برای جا انداختن مفاهیم درست، باید دوباره زمان و هزینه صرف کنید.

همچنین با دیدن فیلم‌های آموزش رایگان حسابداری، هیچ‌گونه مدرک حسابداری معتبری به شما داده نمی‌شود. چون اصولاً پای امتحان و آزمونی در میان نیست که بتواند میزان فهم شما را از دروس و مباحث مالی، بسنجد. بنابراین بهتر است از همان ابتدا، به سراغ دوره‌های مقدماتی و بازار کار حسابداری بروید و نگران هزینه حسابداری فنی حرفه‌ای نباشید. چون در طول زندگی، برخی از هزینه‌ها، هزینه محسوب نمی‌شوند، بلکه در جرگه سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند.

گرفتن مدرک فنی حرفه ای بدون کلاس

برای گذراندن آموزش دوره حسابداری و پیدا کردن شغل در بازار کار حسابداری، باید توانایی و مهارت واقعی داشته باشید. به دنبال بهبود شغل حسابداری، تقاضا جهت گذراندن دوره حسابداری افزایش یافت. به طوری که امروزه این دوره آموزشی علاوه بر دانشگاه‌های سراسر کشور، در ارگان‌هایی نظیر سازمان فنی حرفه‌ای نیز ارائه می شود. ممکن است بسیاری از افراد به هر دلیلی موفق به قبولی در رشته حسابداری از طریق دانشگاه‌ها نشوند، اما جزو علاقه‌مندان به تحصیل در رشته حسابداری باشند. لازم به ذکر است که این دسته از افراد می‌توانند در مراکز معتبر در دوره مورد نظر خود ثبت نام کرده و پس از اتمام دوره اقدام به دریافت مدرک نموده و با این مدرک وارد بازار کار شوند.

به‌عنوان شخصی که دوره حسابداری را گذرانده، رزومه شما بررسی و مدارک شما ارزیابی می‌شود. فراموش نکنید که حتی برای گرفتن شغل حسابدار تازه‌کار و ساده هم باید از پس سوالات مصاحبه شغلی بربیایید. اینکه تنها بدانید حسابداری چیست؛ انواع خطا در حسابداری چیست؛ حق سنوات و نحوه محاسبه بیمه بیکاری چیست و…، نمی‌تواند برای گرفتن مدرک حسابداری و پیدا کردن شغل به شما کمک کند. به همین دلیل لازم است که مهارت فنی و توانایی پیدا کنید.

مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری، یک مدرک معتبر و مورد پذیرش برای کارفرمایان است و سوال اینجاست که آیا گرفتن مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای بدون کلاس امکان‌پذیر است؟ یعنی کسی که حداقل آموزش دوره حسابداری با اکسل را دیده و مدرک حسابداری دارد و می‌تواند با نرم افزارهای مالی کار کند، امکان یافتن شغل دارد؟

در اینجا لازم به ذکر است که مدرک حسابداری حسابداران خبره و مخصوصا افرادی که دوره حسابداری در تهران را دیده‌اند، مورد تایید سازمان فنی حرفه‌ای است و اعتبار زیادی دارد، حتی اگر این مهم، بدون شرکت در کلاس به دست آمده باشد. چون آموزش‌های شما زمانی ارزش دارد که با گواهینامه و مدرک حسابداری همراه شود و برای یادگیری حسابداری هم حتما به مدرک حسابداری آکادمیک دانشگاهی نیاز ندارید. پس درواقع با داشتن مدرک دوره‌های حسابداری فنی حرفه‌ای بدون کلاس هم می‌توانید شانستان را برای گرفتن شغل در بازار کار حسابداری امتحان کنید.

ثبت نام دوره حسابداری فنی حرفه‌ای

دوره حسابداری فنی حرفه‌ای، یک کارگاه تئوری عملی است که ویژه ورود به بازار کار طراحی شده و کسی که مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای، می‌تواند خیال آسوده نسبت به ورود به بازار کار داشته باشد.‌ فراگیران در طول دوره آموزش حسابداری، با تمام مفاهیم و اصول مهم و پایه دوره حسابداری، به‌طور کامل آشنا می‌شوند. همچنین علاقه‌مندان، بعد از از گذراندن آموزش دوره حسابداری مقدماتی، می توانند مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری دریافت کنند.

ثبت نام در دوره حسابداری فنی حرفه‌ای مناسب افراد مبتدی و سایر کسانی است که می‌خواهند دوره حسابداری در تهران را از صفر شروع کنند. لذا اگر شما از حسابداری هیچ چیزی نمی‌دانید یا قصد دارید وارد بازار کار حسابداری شوید، نباید نگران باشید. چون ثبت‌نام دوره حسابداری فنی‌حرفه‌ای راهکار ویژه‌ای است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. درواقع با شرکت در این دوره، ضمن دریافت مدرک حسابداری، در یک دوره جامع و کاربردی به نام دوره حسابداری ویژه بازار کار شرکت می‌کنید تا علاوه بر یادگیری حسابداری عمومی و مقدماتی با حسابداری حقوق و دستمزد، نرم افزار هلو، لیست بیمه و اظهارنامه آشنا شوید.

نکته‌ بعدی در رابطه با آینده شغلی رشته‌ حسابداری است که داشتن دقت در محاسبات و حل مسائل مالی کمک زیادی به آن می‌کند. درواقع افرادی که این خصوصیات را دارند، یک پله بالاتر نسبت به افراد معمولی در رشته‌ حسابداری قرار می‌گیرند. این موضوع دقیقاً وجه تمایزی است که یک حسابدار حرفه‌ای را نسبت به یک حسابدار معمولی مشخص می‌کند.

بعضی از مهارت‌هایی‌ که باید یک حسابدار حرفه‌ای قبل از ورود به بازار کار باید داشته باشد، شامل داشتن دانش و تجربه در زمینه استانداردها و اصول پایه رشته حسابداری، آشنایی با نرم‌افزارهای ICDL و اینترنت، تسلط به قوانین مالیاتی، تسلط به قوانین تأمین اجتماعی و قوانین کار، ایجاد رزومه و مستندسازی و مهارت‌های ارتباطی است.

چگونه مدرک حسابداری بگیرم؟

در جامعه امروز حرفه حسابداری یکی از بهترین مشاغل در ایران است که بازار کار خوبی دارد. درواقع کسی که دوره حسابداری را گذرانده و مدرک حسابداری گرفته است، قادر است که به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشد. یکی از پرتکرارترین سوالاتی که روزانه با آن رو به رو هستیم این است که چگونه مدرک حسابداری بگیریم و چگونه با آموزش دوره حسابداری وارد بازار کار شویم؟

رشته حسابداری و آموزش حسابداری به دلیل پرکاربرد بودن، از جمله رشته‌های پرطرفدار در ایران است، تا جایی که همه اصناف برای بهبود کسب و کار خود، نیاز به یک حسابدار حرفه‌ای دارند. به همین دلیل مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای از جمله مدارک ارزشمند در ایران به شمار می‌رود که به روش‌های مختلف امکان اخذ آن وجود دارد و افراد علاقه‌مند به این حوزه می‌توانند از راه‌های مختلف مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری دریافت کنند.

یکی از سریع‌ترین راه‌هایی که می‌توان از طریق آن دوره حسابداری در تهران را گذراند و درنهایت موفق به گرفتن دیپلم حسابداری شد و مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای دریافت کرد و با امتیاز آن مدرک، جذب بازار کار شد یا برای مهاجرت به کشورهای دیگر اقدام کرد، شرکت در کلاس های آموزشگاه حسابداری مجتمع فنی تهران پایتخت است. شما با شرکت در این کلاس‌ها می‌توانید به صورت تخصصی با صفر تا صد آموزش دوره حسابداری و کار با نرم‌افزار های پرکاربرد از جمله هلو، اکسل، سپیدار و … آشنا شوید و برای دریافت مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری آماده شوید.

آموزشگاه حسابداری تهران پایتخت زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مشغول به فعالیت است و می‌تواند مدرک بین‌المللی فنی و حر فه ای به کارآموزان عزیز اعطا کند. برای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای باید در آزمون سازمان فنی و حرفه ای کشور حداقل نمره قبولی را کسب کنید. شما با گذراندن دوره حسابداری در تهران و گرفتن دیپلم حسابداری، می‌توانید با عناوین شغلی مختلف از جمله مدیر حسابداری، مسئول حسابداری، تحلیلگر کسب و کار، حسابدار عمومی، سرپرست حسابداری، حسابدار پروژه، حسابدار کارمندان، حسابدار، کمک حسابدار و کارآموز حسابدار مشغول به کار شوید.

هزینه دوره حسابداری فنی حرفه‌ای

یکی از برگزار کنندگان اصلی دوره آموزش حسابداری، سازمان فنی حرفه‌ای کشور است که به کارآموزان خود، پس از آموزش دوره حسابداری، مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای می‌دهد. داوطلبان پس از ثبت‌نام برای دریافت مدرک حسابداری و شرکت در کلاس‌های آموزشی و گذراندن دوره حسابداری در تهران، سپس به سازمان فنی حرفه‌ای معرفی شده و پس از گذراندن مهارت‌های تخصصی و موفقیت در آزمون مرتبط، دیپلم حسابداری را کسب می‌کنند. سازمان فنی حرفه ای کشور معتبرترین سازمان جهت اخذ مدارک مرتبط فنی دوره حسابداری بوده و مدرک صادره از این سازمان مورد تایید 185 کشور دنیاست.

یکی از رشته‌های پرطرفدار سازمان فنی حرفه‌ای دیپلم حسابداری است که انواع مختلفی دارد. دیپلم حسابداری شامل دو نوع دیپلم حسابداری مالی و دیپلم حسابداری اداری بوده که تفاوت چندانی با هم ندارند و تفاوت آنها در هنگام شاغل شدن است. بازار کار این رشته خوب بوده و همین مزیت باعث استقبال گسترده داوطلبان شده است. بزرگترین یادگیری در دیپلم حسابداری یادگیری اصول مدیریت در یک نهاد اقتصادی بوده که متقاضی آن را فرا می‌گیرد

هزینه پرداختی جهت شرکت در دوره آموزش و دریافت دیپلم حسابداری مطابق با نرخ نامه سازمان فنی حرفه‌ای بوده و برای هر متقاضی شرایط یکسانی دارد. این هزینه ابتدای دوره قبل از شروع کلاس‌های آموزش توسط آموزشگاه از هر داوطلب دریافت می‌شود تا این شهریه صرف هزینه‌های برگزاری دوره شود.

آموزش آنلاین حسابداری با مدرک معتبر

مطابق برآوردها، یکی از ۱۰ شغل پرطرفدار دنیا، حسابداری است. تا جایی که شما می‌توانید برای اطمینان از این موضوع، نگاهی به آگهی‌های استخدامی بیندازید که اکثر شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به دنبال استخدام اشخاصی هستند که دوره حسابداری را گذرانده و دارای مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای هستند. اما آیا می‌توان به صورت آنلاین مدرک حسابداری گرفت؟

درواقع می‌توان گفت که بدون علم حسابداری، فهمیدن کسب و کار و ارتباطات شغلی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست و تمامی کارها در هر سازمان و نهادی نیازمند فردی است که آموزش دوره حسابداری را گذرانده و مدرک حسابداری دارد. از تجارت و گزارش سالانه صندوق جهانی پول گرفته تا خریدهای منزل نیازمند به دانش و مهارت ناشی از آموزش حسابداری است. به همین علت است که تقاضای این شغل بسیار زیاد است.

با توجه به توضیحات ارائه شده اکثر مخاطبین دوره آنلاین حسابداری، شامل دانشجویان رشته حسابداری، کارمندان بانک‌ها، کارشناسان بورس و سرمایه‌گذاری، صاحبان مشاغل که علاقه‌مند هستند خودشان امور حسابداری مجموعه خود را انجام دهند، کارشناسان امور مالیاتی، مدیران مالی که نیازبه افزایش دانش خود دارند، هستند.

لذا درصورتی که امکان حضور در دوره حسابداری در تهران را به شکل حضوری ندارید، می‌توانید از دوره‌های آنلاین و فیلم‌های آموزش حسابداری مجتمع تهران پایتخت استفاده کنید.

کارآموزان و داوطلبان مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری غیر حضوری نیز نباید به هیچ وجه نگران دریافت مدرک حسابداری باشند. چون در کلاس‌های آموزش دوره حسابداری آنلاین، تمام جزوات، فیلم‌های آموزشی، نمونه سوالات حسابداری و… را به‌صورت رایگان در اختیار آنها قرار خواهند داد.

آموزش حسابداری در منزل

رشته حسابداری در گذشته‌های نه چندان دور به شکل سنتی انجام می‌شد و هر کسی که به دنبال آموزش حسابداری بود، این مهارت را به صورت تجربی از بزرگان آن زمان می‌آموخت. اما امروزه آموزش دوره حسابداری به صورت آکادمیک شده و هر شخصی که قصد دارد به صورت حرفه‌ای این رشته را فرا گیرد، نیاز دارد تا در این رشته تحصیلی از دیپلم تا دانشگاه تحصیل نماید.

در کنار آن، با پیشرفت تکنولوژی، آموزش آنلاین حسابداری و آموزش حسابداری در منزل به شکل مجازی و از راه دور نیز امکان‌پذیر شده است. تا جایی که آموزش آنلاین حسابداری می‌تواند به راحت‌ترین شکل ممکن بازار کار شما را شکل دهد.

برای اخذ مدرک حسابداری علاوه‌بر داشتن دانش اختصاصی، علاقه‌مندان می‌بایست در چند دوره کلاس آموزش آنلاین حسابداری با مدرک معتبر شرکت کنند. این دوره حسابداری در تهران به شما کمک می‌کند تا اشکالات خود را در هر دو دروس پایه و تخصصی پیدا و مهارت‌های خود را به سطح عالی برسانید. اما تنها شرکت در چند کلاس آنلاین برای رشته‌ای که مدام در حال بروز شدن است، کافی نیست. بلکه دوره‌های آموزش آنلاین حسابداری با مدرک حسابداری فنی حرفه‌ای باید شامل بروز شدن اطلاعات تکنولوژی افراد و سهولت در امر کسب مهارت‌های شغلی با گرفتن چند پروژه باشد.

در آموزش‌های حسابداری در منزل بدون اینکه نیازی به گرفتن تاکسی داشته باشید، می‌توانید تنها با یک رایانه یا حتی موبایل به اطلاعاتی که به افزایش مهارت‌های شما کمک می کنند، دسترسی یابید.

در رشته حسابداری کسانی موفق خواهند شد که با پیگیری اهداف و مزایای جدیدترین دوره‌های آموزش آنلاین حسابداری با مدرک فنی حرفه‌ای حسابداری، برنامه‌ریزی بهینه و هدفمندی برای آینده خود داشته باشند.

وظایف حسابدار به شرح زیر می باشد:

بازار کار و آینده شغلی حسابداری در ایران

فرصت های شغلی برای رشته حسابداری

حقوق و درآمد رشته حسابداری در ایران

میزان دریافتی حسابداران با توجه به سمت، سابقه کاری، تحصیلات، تایم کاری، محیط کاری که خصوصی یا دولتی باشد، متفاوت است. بازه حقوق حسابدار در سطح کارشناسی به صورت تمام وقت مبلغی بین 2 تا 7 میلیون است. حقوق یک حسابدار در سطح سرپرستی بین بازه 7 میلیون تا 15 میلیون متغیر است. میزان دریافتی یک حسابدار در سطح مدیریت مبلغی بین 13 میلیون تا 20 میلیون تعریف شده است.

بازارکار و آینده شغلی رشته حسابداری در دنیا

کشورهایی مانند انگلستان، ایرلند، سوئیس، کانادا، لوکزامبرگ، ژاپن، ایالات متحده، استرالیا بالاترین پرداختی حقوق را برای حسابداران دارند. و شما میتوانید با مدرک معتبری که از موسسه تهران پایتخت دریافت می کنید در خارج از کشور نیز مشغول به کار شوید.

نرم افزار های مالی و حسابداری یکپارچه هلو

سیستم انبارداری(آموزش حسابداری)

مهمترین امکانات سیستم انبارداری هلو به شرح زیر است:
معرفی کالا در3 سطح اصلی، فرعی، نام کالا تغییرات قیمت کالاها به صورت کلی (درصدی –ریالی )چاپ باركد به همراه قیمت، كد و سایر مشخصات کالا کنترل حداقل و حداکثر موجودی و نقطه سفارش کالا انـبارگردانی و اعمال تصمیمات در رابطه با مغایرت ها معرفی10 قیمت فروش برای هرکالا گزارشات متنوع گردش و کاردکس کالا و انبار براساس تعدادی و ریالی تعریف کارهای خدماتی

نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار همکاران سیستم

نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار همکاران سیستم، با چهار بسته‌‌ی تولیدی، خدماتی، بازرگانی و پیمانکاری، برای مدیریت چابک‌تر شرکت‌های کوچک طراحی شده است و متناسب با نیازهای این کسب‌وکارها، کاربری بسیار ساده‌ای دارد. سپیدار؛ بخش‌های عملیاتی حسابداری و مالی، تامین و خرید و فروش و مشتریان را پوشش می‌دهد.
امکان انتخاب کالا هنگام صدور فاکتور فروش از طریق اسکن بارکد
امکان انتقال و ارسال کلیه گزارشها به محیط های کاربردی از جمله Adobe reader (pdf) , Excel، Word ، و…
امکان تهیه نسبت های مالی (آنی وجاری)
امکان تهیه گزارش های نموداری وآماری
تعریف و نگهداری اطلاعات فروشندگان(تامین کنندگان) کالا، شامل: مشخصه، نام شهر، کدشهر، تلفن ثابت، تلفن همراه، شماره فکس، کدپستی، کدملی، کداقتصادی، پست الکترونیکی و نشانی
امکان ثبت فاکتور خرید از فروشندگان کالا با قابلیت درج شماره قرارداد، شماره بارنامه، شماره ماشین، شماره حواله خروج انبار فروشنده، شماره و تاریخ فاکتور فروشنده
امکان صدور فاکتور برگشت از خرید کالا
امکان صدور فاکتور خرید خدمات و اعمال مالیات بر ارزش افزوده خرید
گزارش صورت عملکرد یک شخص با یک کالا
گزارش صورت عملکرد یک کالا با اشخاص
گزارش صورت عملکرد بازاریاب با کالاهای فروش رفته
گزارش ارزیابی عملکرد فروش تعدادی و ریالی
گزارش فصلی فروش کالا و خدمات
گزارش فصلی خرید کالا و خدمات
گزارش مالیات بر ارزش افزوده
خرید و فروش جهت ارائه به اداره مالیات
گزارش از تسویه فاکتورهای فروش براساس خریداران
گزارش مانده حساب فاکتورهای تسویه نشده
گزارش فروش براساس ماه های سال
آموزش حسابداری :

کاربرد اکسل در حسابداری

SLN: تابع محاسبه هزینه استهلاك به روش خط مستقیم
SYD: تابع محاسبه هزینه استهلاك به روش مجموع سنوات
DB : تابع محاسبه هزینه استهلاك نزولی در مدت معین
DDB: تابع محاسبه هزینه استهلاك به روش نزولی مضاعف در مدت معین
VDB: تابع محاسبه دوره خاص هزینه استهلاك به روش نزولی
FV : تابع محاسبه ارزش آتی سرمایه گذاریها
PV : تابع محاسبه ارزش فعلی خالص سرمایه گذاری – اقساط مساوی
NPV: تابع محاسبه ارزش فعلی خالص سرمایه گذاری
XNPV: تابع محاسبه ارزش فعلی خالص سرمایه گذاری بر حسب تاریخ
PMT: تابع محاسبه اقساط وام
PPMT: تابع محاسبه اقساط مربوط به اصل وام
IPMT: تابع محاسبه اقساط مربوط به بهره
NPER: تابع محاسبه تعداد دوره های مورد نیاز برای سرمایه گذاری
RATE: تابع محاسبه نرخ بهره
IRR: تابع محاسبه نرخ بازده داخلی سرمایه گذاری
XIRR: تابع محاسبه نرخ بازده داخلی سرمایه گذاری بر حسب تاریخ
MIRR: تابع محاسبه نرخ داخلی کارکرد سرمایه
ACCRINT: تابع محاسبه بهره متعلقه اوراق قرضه از زمان صدور تا بازخرید اوراق
ACCRINTM: تابع محاسبه بهره متعلقه اوراق قرضه از زمان صدور تا بازخرید اوراق
اولین بزرگترین و مجهزترین آموزشگاه حسابداری مالی
با سابقه ترین آموزشگاه حسابداری با بیش از 20 سال سابقه درخشان
با 15 کارگاه فعال

آموزش به کار آموزان از مبتدی تا پیشرفته
آموزش آشنایی با نرم افزارهای حسابداری
ارائه مدرک معتبر و ارئه مدرک بین المللی
آموزش زیر نظر بهترین و مجرب ترین اساتید زبده
آموزش تحت نظارت اساتید برتر دانشگاه
ارائه گواهینامه فوق تخصصی در پایان دوره
ارائه جزوات و پکیج آموزشی
ارائه کارت طلایی پشتیبانی آموزشی
ارائه معرفی نامه جهت استفاده ازتسهیلات خوابگاهی برای کارآموزان عزیز شهرستانی
زمانبندی و هماهنگی کلاس به درخواست کارآموز
خوابگاه رایگان برای کاراموزان خصوصی
جلسه اول داخل کلاس رایگان
پکیج کامل جزوات اموزشگاه برای ازمونهای فنی حرفه ای
کارآموزان شرکت کننده در کلاس پس از ورود به بازار کار، تعمیرکارانی متخصص هستند که به مراتب نسبت به فعالان تجربی این حرفه با علم بیشتر و اصولی تر کار میکنند.

آموزش حسابداری مالی

تا بتوان از وضعیت مالی و کارایی آن کسب و کار چهارچوب و شکل معینی ساخت.

در آموزش حسابداری مالی، به اطلاعات مالی که بر اساس اصول حسابداری برای هر یک از واحدها و شرکت ها تعریف شده است پرداخته می شود. حسابداری مالی نوعی از حسابداری می باشد که اطلاعات مالی را در صورت های سود و زیان، ترازنامه، گزارشات مالی و … جمع آوری و بررسی می شود سپس به صورت گزارش به سهام داران، مدیران، سازمان های دولتی و دیگر افراد برای اطلاع از وضعیت داخلی شرکت ارائه می شود.

آموزش حسابداری مالی در مجتمع تهران پایتخت، بر اساس اصول حسابداری آموزش داده می شود و به صورت کاربردی برای ورود به بازار کار مورد استفاده قرار می گیرد. با گذراندن دوره های آموزشی حسابداری مالی خیالتان از ووارد شدن به بازار کار راحت است و نگرانی ای برای آن نخواهید داشت.

هدف حسابداری مالی

آموزش حسابداری : اگر بخواهیم هدف اصلی از به کار بردن حسابداری مالی را بیان کنیم می توانیم به تهیه صورت های مالی مثل : سود و زیان، ترازنامه، براورد وجوه نقد اشاره کنیم. در این صورت شما می توانید عملکرد یک سازمان

از لحاظ مالی را در بازه زمانی مشخصی بیان کنید. نکته مهم در هدف گذاری حسابداری مالی ارزش گذاری سازمان نیست، بلکه هدف را می توان تهیه اطلاعات کافی برای دیگران دانست تا بتوانند سازمان مربوطه را با توجه به شرایطی که خودشان دارند ارزش گذاری کنند. در نتیجه دلیل تهیه گزارشات و ترازنامه های مالی خارجی که در اختیار افراد متفاوت قرار داده می شود، بررسی اهداف مختلف نیز می باشد.حسابداری از طریق گزارش های مالی ای که تهیه می کند و اطلاعاتی که در واحدهای تجاری مورد نیازمی باشد را در اختیار اشخاص ذی نفع قرار می دهد موجب می شود تا به آن زبان تجارت نیز بگویند. افراد ذی نفع،همان صاحبان سرمایه، مدیران، سازمان های دولتی و ناظران اقتصادی و مالی می باشند.سازمان های بازرگانی، تجاری و خدماتی به اطلاعات حاصل از حسابداری مالی نیاز دارند و بسیار برایشان کاربردی است.این اطلاعات و گزارشات که مربوط به معاملات روزمره می باشد بسیاربرای سرمایه گذاران و ماموران مالیاتی مفید و مهم است.این اطلاعات شامل: خرید ماشین آلاتی که برای تهیه کالا و کسب و کار مورد نیاز است، خرید و فروش کالا و خدمات، هزینه هایی مانند: حقوق و دستمزد کارکنان، بهای آب و برق، اجاره واحد و … می باشد.

آموزش حسابداری
از سیستم حسابداری به عنوان پردازش اطلاعاتی مالی که مربوط به سازمان ها و واحدهای تجاری است نیز استفاده می شود و گزارشات به تصمیم گیرندگان منتقل می شود؛ از این رو سیستم حسابداری به نام سیستم اطلاعاتی حسابداری (ACCOUNTING In formation System) نیز خوانده می شود. در آموزش حسابداری شما فرایند شناسایی، اندازه گیری، گزارش دهی اطلاعات اقتصادی و تحلیل و تصمیم گیری درست و صحیح این گزارشات را و اطلاعات را فرا خواهید گرفت.

مفهوم حسابداری مالی چیست؟

از وظایف اصلی سیستم حسابداری یافتن شاخص هایی کمی از عملکرد داخلی سازمان ها و ارتباطات بیرونی آن ها، بواسطه مرتب سازی کردن و ارزیابی اطلاعات مالی شرکت ها به دست می آید. برا اینکه بتوانیداز سیستم حسابداری مالی بهره بگیرید باید اطلاعات مالی همه سیستم ها مثل دریافت و پرداخت، بودجه، حسابداری صنعتی، انبار، دارایی های ثابت و… را که در سیستم حسابداری قرار می گیرند رابشناسید. با این شرایط شما سیستمی را دارید که یا طبقه بندی تمامی اطلاعات شما را در سریع ترین حالت به اطلاعات جمع آوری شده مالی و اقتصادی سازمان می رساند و دسترسی را برای شما آسان می کند.

گزارش های مالی

در گزارشات مالی حسابداران از صورت های مالی اطلاعات را بدست می آورند. صورت های مالی شامل چندین طبقه از داده های مالی می باشند که در ذیل آن ها را نام میبریم.

دارایی ها
بدهی ها
درآمدها
هزینه ها
سرمایه ها
گزارش و بررسی و محاسبه در آمدها و هزینه داخل سازمان انجام می شود و وظیفه حسابداری مالی تعیین خالص مالی است که از کسب و کار بدست آمده است.محاسبه دارایی ها، سرمایه گذاری ها و بدهی ها در ترازنامه صورت می گیرد که در این قسمت حسابداری مالی به ترازنامه در گزارش مزایای اقتصادی آینده کمک می کند. این اطلاعات همانطور که در قسمت های اینمقاله گفته شد، برای تامین کنندگان، سهامداران، کارکنان سازمان، سازمان های دولتی، بانک ها و … تهیه می شود و در اختیارشان قرار می گیرد. همه ی سازمان ها و کسب و کارها تراکنش ها و معاملات روز مره خود را به ثبت می رسانند. این نوع اسناد خارجی به حساب می آیند و دلیلش اینه که در اختیار افراد بیرون از سازمان نیز قرار می گیرد تا شرکتی کهسهام آن به صورت عمومی معامله می شود ترازنامه های مالی به دست افراد دیگر و کسانی که سرمایه گذار هستند، نیز برسد.

نکته:

در گذشته که سیستم و رایانه مانند امروزه کاربرد نداشت، حساب های کسب و کارها همگی در دفاتری به نام دفتر ثبت، نوشته و به ثبت می رسید و به هر فردی که این کار را انجام می داد لقب دفتر دار را ب او می دادند.اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترده تر شده کسب و کارها حتما باید از کامپیوتر و نرم افزارهایی که مربوط به حسابداری هستند برای به ثبت رساندن حساب ها و پایین آوردن درصد خطا و ضرر و زیان، بهره گرفت.وظیفه دفتر دار به ثبت رساندن، طبقه بندی حساب ها و بستن مبادلات واحدهای تجاری است که تمامی این کارها بخشی از وظایف حسابدار نیز به شمار می رود. اما حسابداری مفهوم بسیار گسترده تری نسبت به دفتر داری دارد.روش کار همه حسابداران به یک شکل می باشد و همگی برای تهیه گزارش های حسابداری باید طبق قواعد یکسان به عنوان اصول پذیرفته شده حسابداری استفاده کنند.

آموزش حسابداری صنعتی

آموزش حسابداری صنعتی از سخت ترین نوع حسابداری می باشد که در عین دشواری، از جذاب ترین نوع حسابداری نیز به شمار می رود.حسابداری صنعتی همانطور که از نامش پیداست با صنعت و موسسه های تولیدی در ارتباط است و کاربرد ویژه ای دارد که به همین دلیل حسابداری ای می باشد که بسیار مورد توجه مدیریت قرار دارد.حسابداری صنعتی به نوعی با هزینه یابی محصول نیز سر و کار دارد و اطلاعاتی را که برای تهیه صورت های مالی در مورد قیمت تمام شده موجودی ها و قیمت تمام شده کالای فروش رفته در زمینه حسابداری مدیریت و حسابداری مالی را که نیاز می باشد، جمع آوری کرده و به صورت گزارش ارائه می دهد.

آموزش حسابداری :حسابداری صنعتی یا (cost accounting) که به آن حسابداری بهای تمام شده نیز می گویند، رشته ای از حسابداری مدیریت می باشد که در آن مفاهیم زیر اجرا می شود؛ و برای اینکه این مفاهیم هر کدام به درستی اجرا شوند و هزینه مراحل تولید و توزیع کالا و خدمات مشخص شود، باید حساب ها طبقه بندی، ثبت، تجیزیه و تحلیل و تفسیر شوند.

تنظیم بودجه
تعیین هزینه مراحل تولید ،
محصولات
تعیین هزینه های استاندارد
تعیین سود آوری
تعیین هزینه های واقعی
تجزیه انحرافات
فعالیت موسسه های تولیدی و کارخانه ها در محور تولید و فروش محصولات می باشد، در این نوع موسسات تولیدی اطلاعات بهای تمام شده تولیدات مورد نیاز مدیریت می باشد و امری بسیار حساس است که باید به دقت انجام شود. حساسیت این موضوع در همچین موسساتی به این دلیل است که محصول نهایی از ترکیب مواد و هزینه های تبدیل که در اصل همان دستمزد نیروی کار مستقیم و هزینه های سربار می باشد، تولید می شود که باید توجه بسیار ویژه ای به اقلام تشکیل دهنده بهای تمام شده داشته باشید.حساب و کتاب این محصولات از وظایف اصلی حسابداران است اما به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد، مدیران این مشاغل سعی می کنند تا اطلاعاتی که مربوط به بهای تمام شده محصولات می باشد را هر زمان که نیاز داشته باشند با استفاده از حساب های کنترلی و روش های مختلف در دست بگیرند.

چرا آموزش حسابداری صنعتی دارای اهمیت است؟

آموزش حسابداری و یادگیری حسابداری صنعتی به این دلیل دارای اهمیت می باشد که از طریق جمع آوری اطلاعات مربوط به هزینه و قیمت تمام شده و ارائه آن ها به صورت گزارش به مدیران شرکت ها و موسسات، موجب می شود تا آن ها بتوانند کنترل بیشتری روی هزینه ها و سود دهی شرکت داشته باشند. با حسابداری صنعتی تصمیم گیرندگان شرکت می توانند نقاط قوت و ضعف سیستم های تولیدی و خدماتی را شناسایی و بررسی کنند و راه حل هایی برای افزایش بهره وری و بازدهی بهتر شرکت ارائه دهند و تصمیم صحیح را توسط مدیر شرکت اتخاذ کنند. پس آموزش حسابداری صنعتی راهی نوین برای اداره کردن موسسات تولیدی و … در مسیر بهتر ارائه کردن خدمات می باشد.
نکته:
از لحاظ ارائه اطلاعات بین حسابداری مدیریت و حسابداری مالی، حسابداری صنعتی وسط این دو قرار دارد. دلیل این قرار گیری، مشخص نمودن سود و زیان ناشی از تولید و فروش کالا یا خدمات از طریق ارائه قیمت تمام شده به حسابداری مالی می باشد و از طرفی با ارائه همین اطلاعات به مدیران شرکت ها، باعث تصمیم گیری و بررسی و ارزیابی اوضاع شرکت می شود و آنان را در این امر یاری می رساند.

کاربرد حسابداری صنعتی

کاربرد حسابداری صنعتی و بهای تمام شده، تنها در حوزه کارخانه ها و صنایع تولیدی نمی باشد و در موسسات و انواع کسب و کار می توان از آن استفاده کرد. در شرکت های بیمه، بانک ها، شرکت های حمل و نقل، دانشگاه ها و آموزشگاه ها و… از حسابداری بهای تمام شده بهره می گیرند اما در کارخانه های صنعتی و تولیدی بیشترین کاربرد را دارد و به همین دلیل در آن حوزه مشهور تر می باشد.دلیل نام گذاری حسابداری صنعتی به این نام، مفهوم خاص آن می باشد. در حسابداری صنعتی دو مفهوم عام و خاص داریم. در مفهوم خاص به معنی قیمت تمام شده می باشد و به محاسبه بهای تمام شده کالای ساخته شده در موسسه های تولیدی می پردازد و همین معنا موجب این نام گذاری شده است. اما در مفهوم عام این نوع حسابداری در همه موسسات خدماتی، بازرگانی و تولیدی کاربرد دارد.

حسابداری صنعتی برای انجام مسائل از 6 روش استفاده می کند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.
هزینه یابی جذبی
هزینه یابی مستقیم
هزینه یابی برآوردی یا تخمینی
هزینه یابی سفارش کار
هزینه یابی مراحل تولید یا مرحله ای
هزینه یابی استاندارد

آموزش حسابداری: در گزارش های حسابداری صنعتی اصطلاحاتی وجود دارد بیشتر از هر چیزی هنگام کار دیده می شوند ومورد استفاده قرار می گیرند که به مراحل تولید و نوع کالای ساخته شده و نوع هزینه ها اشاره می کند. در ادامه این مقاله 10 مورد از این اصطلاحات پر کاربرد را نام می بریم.کالای ساخته شده به کالایی که جریان تولید را طی کرده است و تبدیل به کالای مصرفی مصرف کننده و یا به عنوان مواد اولیه برای کارخانه های دیگر و فرایند تولیدی دیگر قرار می گیرد.

کالای در جریان ساخت: کالاهایی که در فرایند تولید قرار دارند و هنوز ساخت آن ها به اتمام نرسیده است.

بهای تبدیل
هزینه هایی که برای تبدیل مواد اولیه به ساخت کالا نهایی به کار می رود.
( دستمزد مستقیم+ سربار ساخت )

هزینه سربار
هزینه هایی که در کارخانه مصرف می شوند اما ارتباط مستقیم با کالا ندارند.

دایره هزینه یابی
هزینه‌یابی یعنی تعیین بهای تمام شده کالای ساخته شده و موجودی کالای در جریان ساخت. منظور از دایره هزینه‌یابی بخشی است که مسئولیت نگهداری اسناد و مدارک مرتبط با حسابداری عملیات تولیدی و غیر تولیدی را به عهده داشته و وظیفه تجزیه و تحلیل کلیه هزینه‌های تولیدی، توزیع و فروش جهت ارائه و استفاده مدیریت را به عهده دارد. فعالیت‌های دایره هزینه‌یابی در ارتباط با گذشته، حال و آینده واحد اقتصادی می‌باشد.

مواد اولیه: برای ساخت کالا باید مواد اولیه آن را از کارخانه های دیگر و یا طبیعت تهیه کرد. بدون داشتن مواد اولیه ساخت کالا و فرایند تولید امکان پذیر نمی باشد.

دستمزد:آموزش حسابداری:حق والزحمه ای که به کارگران برای خدماتی که انجام می دهند پرداخت می شود.ضایعات ناشی از تولیدبخشی از آسیب ها و ضایعاتی که در طی ساخت کالا به وجود می آید.

منظور از تولید: آموزش حسابداری:زمانی که برای ساخت یک کالا، مواد اولیه مثل چوب در ساخت میز و صندلی تغییر شکل می دهند. و تبدیل به کالای ساخته شده می شوند را تولید می گویند.

بهای اولیه: به هزینه هایی مثل دستمزد و مواد اولیه مستقیم که در ساخت کالا به کار می رود را بهای اولیه می گویند.

آموزش حسابداری بازرگانی

در تمام نقاط دنیا تجارت یکی از مسئله های مهم هر کشور محسوب می شود که می تواند تا حد زیادی سود آور و یا زیان آور باشد. با تجارت آینده هر کشور دستخوش تغییر قرار می گیرد با نگاهی گذرا به تاریخ می توانیم به این مفهوم برسیم که تجارت از ابتدایی ترین تعاملات انسان ها می باشد که از زمان های بسیار دور و آغاز آفرینش تا به امروز این تعاملات بین انسان ها به روش و شیوه های مختلف انجام شده است.

هر کشور با تجارت می تواند به جبران امکاناتی که ندارد و دچار کمبود در یکسری از آن ها می باشد، بپردازد. با تجارت نیز می توان از تنوع کالا بهره مند شد که این مورد از مواردی است که مورد استقبال افراد جامعه قرار می گیرد. در این میان برای حسابرسی و تعین میزان سود و زیانی که از انواع تجارت ها حاصل می شود، باید از حسابداری بازرگانی استفاده کرد. در ادامه به توضیح شرکت های تجاری خواهیم پرداخت تا با شناخت این شرکت ها بتوانید اهمیت محاسبات و روند خاص معاملات مالی را درک کنید.

دانش حسابداری در سطح جامعه به عنوان دانشی گسترده و فراگیر شناخته شده است و به دلیل تخصصی بودن آن ، از جایگاه شغلی ویژه ای نی برخوردار می باشد و بسیاری از افراد برای شفاف سازی حساب های کسب و کار خود به یادگیری آن علاقه ویژه ای دارند.

در مجتمع فنی تهران پایتخت دوره های آموزشی حسابداری بازرگانی توسط بهترین اساتید همراه با پشتیبانی پس از اتمام دوره برگزار می شود. کارآموزان گرامی علاقه مند به رشته حسابداری در پایان دوره توانایی انجام حسابداری های یک شرکت بازرگانی را خواهند داشت و با تجربه عملی ای که از این دوره بدست آورده اند، وارد بازار کار خواهند شد. شرکت بازرگانی چیست؟ و فعالیت های بازرگانی کدام اند؟

شرکت های تجاری یا بازرگانی باید فعالیت تجاری خود را براساس قراردادی که توسط وزارت تعاون مطابق قوانین تجاری تعیین شده است انجام دهند. در واقع این شرکت های بازرگانی، تولید کننده نیستند و محصولی تولید نمی کنند، تنها وظیفه آن ها خرید و فروش محصولات شرکت های دیگر می باشد.

آموزش حسابداری:مفاد این قرارداد به گونه ای می باشد که شرکت های تجاری با سرمایه اولیه مشخص به منظور کسب سود ثبت می شوند و در ادامه به عنوان یک شخصیت حقوقی به فعالیت می پردازند. دارا بودن مجوز بازرگانی تنها مربوط به شرکت ها نمی باشد و افرادی که به صورت انفرادی و به عنوان تاجر فعالیت میکنند نیز باید مجوز بازرگانی را داشته باشند. از مسئولیت های حسابداری بازرگانی، انجام محاسبات مالی، و مشخص نمودن سود و یا زیان ده بودن معاملات تجاری می باشد که شرکت مربوطه قصد انجام آن را دارد.

آموزش حسابداری:تعریف دیگری از شرکت بازرگانی را می توان اینطور بیان کرد که، این شرکت ها بدون اینکه در تولید کالاها نقش داشته باشند، کالاها را خریداری می کنند و یا از کشورهای دیگر آن را وارد کشور خود کرده و بدون اینکه روی آن ها تغییراتی را ایجاد کنند، تزریق بازار کرده تا به فروش برسند.

افرادی که خرید و فروش عمده و حتی خرده فروشی انجام می دهند، فعالیت آن ها نیز نوعی فعالیت بازرگانی به حساب می آید و برای حساب خود به حسابداری بازرگانی و اصول اصلی آن نیازمند هستند.

گاهی شرکت های تجاری دارای تخفیفاتی مثل: تخفیفات نقدی، تجاری، توافقی و تخفیف برگشت از فروش هستند. در شرکت های بازرگانی خرید و فروش کالا به صورت خرید نسیه، فروش نقدی و فروش نسیه نیز امکان پذیر می باشد.

شرکت ها برای این که از سود بیشتری برخوردار شوند فروش اعتباری را در اولویت کار خود قرار می دهند؛ این شیوه از فروش دارای مزایا برای دو طرف خریدار و فروشنده می باشد و در این حالت خریدار نقدینگی خود را ذخیره می کند و فروشنده هم هر چه سریع تر حساب های دریافتنی خود را نقد می کند.

فعالیت های بازرگانی شامل موارد زیر می باشد:
شرکت های تجاری به خرید و فروش کالا های مختلف می پردازند
صادرات و واردات کالاهای اساسی و متفاوت را انجام می دهند
توزیع کالا به بازار
اخذ و اعطای نمایندگی های مجاز برای فعالیت بازرگانی

وظیفه حسابدار بازرگانی چیست؟

همانطور که در مقاله های مرتبط با حسابداری توضیح دادیم، وظیفه حسابداری، جمع آوری اطلاعاتی مربوط به سرمایه، دارایی و بدهی یک شرکت است که پس از بررسی آن ها گزارش های مالی دقیقی تهیه می شوند و برای شفاف سازی اتفاقات افتاده در کسب و کار و یا شرکت، به سهامداران و مالکان آن ها انتقال می یابد.

حسابدار های بازرگانی باید با مفاهیمی نظیر: انواع مکاتبات اداری، تنظیم گزارش و اسناد مالی، ثبت و بایگانی اسناد، شیوه انجام امور بانکی، بورس و اوراق بهادار، کنترل امور مالی، نظارت بر قوانین مالیاتی و بیمه ای، آگاهی از قوانین گمرک، قوانینی که برای تجارت کشورها در ارتباط با یکدیگر وجود دارد، حسابداری معاملات ارزی و …. بسیاری از وظایف که بنا به شغل ، درجه حسابداری (کمک حسابدار، حسابرس، حسابدار ارشد) و اندازه کاری که حسابداری آن را انجام می دهید می تواند کاملا متفاوت باشد، آشنایی کامل و دقیق داشته باشند.

آموزش حسابداری : سیستم های حسابداری بازرگانی

با توجه به تعریف هایی که از شرکت های بازرگانی و فعالیت های مربوط به آن ها شد، با مفهوم آن ها نیزآشنا شده اید. از آنجایی که حسابداری این شرکت ها از سیستم خاصی پیروی می کند و بسیار اهمیت دارد، در این قسمت از مقاله قصد داریم به سیستم هایی که برای ثبت در حسابداری بازرگانی به کار می روند، بپردازیم.

آموزش حسابداری :سیستم ادواری

در این سیستم ثبتی، موجودی و بهای کالا در طی دوره ای در دفاتر و حساب ها ثبت نمی گردد و در طول آن دوره مالی، گردشی ندارد. در پایان سال و با شمارش میزان کالا و بهای آن ( بر اساس روش گردش بهای تمام شده) به عنوان موجودی پایان دوره آن سال و موجودی ابتدای دوره سال جدید در دفاتر و ترازنامه ثبت می شود.

دوره آموزش حسابداری : سیستم دائمی

در این سیستم در هر پروسه خرید و فروش کالا، حساب موجودی کالا بدهکار و بستانکار می شود و مقدار و بهای آن ثبت می گردد. بدین ترتیب که اگر موجودی کالا افزایش یابد مثلا خریدی انجام شود یا برگشت از فروشی صورت گرفته باشد و یا موجودی کالا بصورت فروش یا برگشت از خرید کاهش یابد در حساب ثبت می شود و لذا در هر زمان می توان میزان موجودی کالای شرکت را به صورت دقیق از دفاتر حسابداری شرکت استخراج کرد.

اطلاعاتی که در سیستم حسابداری باید در دسترس باشند را در زیر نام می بریم:

قیمت تمام شده کالاای که خریداری شده است
مقدار موجودی از کالا
میزان فروش از همان کالا
قیمت تمام شده کالایی که به فروش رفته
آموزش حسابداری دولتی

حسابداری دولتی، یکی دیگر از گرایش های حسابداری می باشد که با اطلاعات مالی مربوط با سازمان های دولتی در ارتباط است. حسابداری دولتی فعالیت های مالی سازمان های دولتی را جمع آوری کرده و از آن ها گزارش تهیه می کند. برای اینکه بتوان تصمیمات صحیح و مناسب در مورد منابع مالی، برنامه ها و عملیات مختلف اتخاذ نمود، این گزارش ها به کمک افراد و سازمان های ذی ربط منتقل می شود. حسابداری دولتی عملیات وصول و پرداخت منابع مالی دولت، نگهداری حساب های سازمان های دولتی و تهیه گزارش های مالی عملیات زیر را در بر می گیرد.

آموزش حسابداری دولتی :

در آموزش حسابداری دولتی، کلیه عملیاتی که به تجزیه و تحلیل، ثبت، طبقه بندی، بررسی، خلاصه نویسی، گزارش دهی و تفسیر فعالیت های مالی سازمان های دولتی مربوط می شود را فرا خواهید گرفت. تمام این فعالیت ها با رعایت قوانین و مقررات مالی و اصول و موازین متداول حسابداری دولتی انجام می شود. حسابدارها ارتباط کاملا مستقیم و مهمی با تجارت دارند و این ارتباط حسابدار در بخش حسابداری دولتی مستقیما با بودجه دولت سرو کار دارد. اغلب آژانس های دولتی در برخی از موارد با بودجه ای که از مالیات ها و یا کمک های مالی مختلف دریافت شده اند، تامین می شوند. تصمیم گیری صحیح و مناسب مالی، کنترل کردن برنامه هایی که در بودجه بندی سالانه مصوب می شود و منابع مالی ای که مورد استفاده دولت قرار می گیرد،

اطلاعات مالی ای که مربوط به فعالیت های موسسه های دولتی و وزارتخانه ها می باشد، همانطور که در ابتدا مقاله توضیح دادیم، توسط حسابداری دولتی جمع آوریو طبقه بندی و گزارش می شوند تا دولت، دستگاه های دولتی، مدیران مالی، سیستم خزانه و دیوان محاسبات از این اطلاعات مالی برای امور مربوط و بهتر اداره کردن این امور استفاده کنند. حسابداری دولتی بسیار حساس در گزارش های مالی می باشد و به شفافیت بیشتری نیاز دارد. زمانی می توانید داده های مالی را با شفافیت بررسی و گزارش تهیه کنید که از اصول و استانداردهای حسابداری که برای بخش دولتی تعریف شده اند، پیروی کنید. این بخش از حسابداری به صورت یک نهاد مستقل و غیر سیاسی در امور مالی به دولت کمک می کند تا بتوانند به طور شفاف از داده های مالی گزارش تهیه کنند.

رایج ترین نوع حسابداری در حسابداری دولتی چیست؟

حسابداری خزانه، از رایج ترین انواع حسابداری می باشد. عملیات های متنوعی که دولت انجام می دهد دارای محدودیت های قانونی و مالی بسیاری است و این عملیات دولتی تحت همین محدودیت ها باید انجام شوند. بنابراین حسابرسی در این بخش به تمام داده های مالی در یک واحد حسابداری غیر ممکن است. و به همین دلیل حسابرسی دولتی باید در واحدهای متفاوت، که یکی از این واحد ها حسابداری خزانه می باشد، انجام شود.

نکته:

در بخش خصوصی همه حسابرسی ها فقط در یک واحد حسابداری انجام می شوند در صورتی که در بخش دولتی، معاملات از طریق واحدهای جداگانه حساب می شوند.

اصول حسابداری دولتی بر چه مبنایی می باشد؟
این موارد جزئی از تفاوت های حسابداری بازرگانی و دولتی نیز به حساب می آید.

اصل تقدم قوانین و مقررات مالی هر کشور بر اصول پذیرفته شده حسابداری
اصل استفاده از مبنای نیمه تعهدی و تعهدی تعدیل شده
اصل لزوم رعایت حساب های بودجه ای و دولتی
اصل تامین اعتبار در ایجاد و تعهد
اصل استفاده از حساب های مستقل

شغل های حسابداری دولتی

حسابداری دولتی به عنوان شاخه ای از حسابداری مشاغلی را در بر می گیرد که نیازمند حسابداری تخصصی و مرتبط هستند، افراد فارغ التحصیل این رشته می توانند در کلیه سازمان های دولتی و خصوصی به عنوان حسابدار و مدیران ارشد مشغول به کار شوند. در ادامه به چند شغل که حسابداری دولتی نقش پر رنگی در آن ها دارد را نام می بریم.

حسابدار دولت
مدیر مالی مجموعه و شرکت ها
حسابداری رسمی معتبر
حسابرس IRS
نماینده خزانه داری
رشته حسابداری به دلیل حساس بودن و سر و کار داشتن با اعداد و ارقام به توجه و تمرکز بالایی نیاز دارد و شما به عنوان یک حسابدار باید مهارت و دانش لازم را برای حسابداری یک مجموعه داشته باشید. مهارت هایی که یک فرد حسابدار باید از آن بهره مند باشد شامل موارد زیر می باشد:

قدرت تجزیه و تحلیل مسائل
بایددارای قدرت بالایی از تحلیل، تصمیم گیری و حل مشکلات در زمینه مسائل مالی، بیمه و … باشید.

با توجه به اینکه به طور مداوم با اعداد و ارقام کوچک و بزرگ سرو کار دارید، باید دارای مهارت ریاضی و فناوری اطلاعات باشید تا بتوانید با نرم افزار های مالی و حسابداری که امروزه در سازمان ها و شرکت ها بسیار کاربرد دارد، استفاده کنید.
باید از قدرت سازماندهی بالایی برخوردار باشید تا بتوانید به عنوان حسابدار ارشد و یا رئیس یک مجموعه بر حسابداران نظارت و کنترل داشته باشید.

یک حسابدار به دلیل اینکه از جزئی ترین اطلاعات که مربوط به هزینه ها و درآمد های شرکت ها می باشد آگاهی دارد، باید فردی رازدار و قابل اعتماد باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]
ثبت نام
دیدگاه کاربران

بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد کیانی
2 ماه قبل

عالی بود . مرسی